KudoZ home » Hungarian to English » Media / Multimedia

monaural

English translation: monó kimenet / egy hangcsatornás kimenet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:monaural
English translation:monó kimenet / egy hangcsatornás kimenet
Entered by: egerhazi

10:41 Mar 13, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / sztereo/mono
Hungarian term or phrase: monaural
Sziasztok!

Erősítsetek vagy cáfoljatok meg: ugye a 'monaural output" kifejezést 'monó kimenet'-ként, és nem 'monaurális kimenet'-ként fordítjuk (műszaki eszközökön)? A memória köt, így elsősorban e két megoldás közül választanék, azonban más javaslatokat is örömmel fogadok.

Előre is köszönöm,
tücsök
egerhazi
monó kimenet / egy hangcsatornás kimenet
Explanation:
A monó a mon(o)aurális szóból rövidült, és sokkal elterjedtebb, mint a hosszabb változat. Lehetséges és jó alternatíva még az "egy hangcsatornás".
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1monó kimenet / egy hangcsatornás kimenet
Attila Piróth
4monó
SZM


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
monó kimenet / egy hangcsatornás kimenet


Explanation:
A monó a mon(o)aurális szóból rövidült, és sokkal elterjedtebb, mint a hosszabb változat. Lehetséges és jó alternatíva még az "egy hangcsatornás".

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, Attila! Most jutott eszembe, hogy a múltkori, priviben küldött-kapott segítségért (thermal admittance) elfelejtettem elküldeni a válaszlevelet, a postaládám tárolójában maradt a befejezetlen üzenet. Köszönet azért is!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
8 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
monó


Explanation:
Biztos, hogy monó. Szokták egy (hang)csatornásnak is fordítani.

Hozok egy példamondatot egy régebbi JVC anyagból, szerintem abból is egyértelmű.


Example sentence(s):
  • MONO: lights while receiving an FM stereo station in monaural.
SZM
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!