KudoZ home » Hungarian to English » Medical: Health Care

főigazgató főorvos

English translation: executive medical director


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:főigazgató főorvos
English translation:executive medical director
Entered by: Éva Kimball

09:05 Sep 11, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Hungarian term or phrase: főigazgató főorvos
Próbáltam keresni magyar kórházak angol nyelvű honlapjain, de nem sok sikerrel jártam. Minden segítséget köszönettel fogadok.
Éva Kimball
executive medical director
Explanation:
Ennél alább nem lehet menni, mert a sima direktorok általában csak részlegeket vezetnek.

Executive Medical Director - Professor John Moxham, King’s College Hospital NHS Trust www.kch.nhs.uk/about/organisation/board-of-directors/execut...


Ez pl. egy részleg-vezető igazgató doktor:
Director: Professor Adrian Thrasher
Royal Free Hospital,
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszi, szerintem ez jó lesz.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5executive medical directorjuvera
5 -1CEO, chief physiciannovist
4chief medical officer and CEOxxxdenny
3Chief Medical Director / Chief Medical Officer
Jennifer Gal


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Chief Medical Director / Chief Medical Officer


Explanation:
Mind a ketto-t lattam, nem tudom pontosan mi a kulonbseg kozejuk.

Sok sikert!

Jen Gal

Jennifer Gal
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: English

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
executive medical director


Explanation:
Ennél alább nem lehet menni, mert a sima direktorok általában csak részlegeket vezetnek.

Executive Medical Director - Professor John Moxham, King’s College Hospital NHS Trust www.kch.nhs.uk/about/organisation/board-of-directors/execut...


Ez pl. egy részleg-vezető igazgató doktor:
Director: Professor Adrian Thrasher
Royal Free Hospital,

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Köszi, szerintem ez jó lesz.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SSDD
12 mins
  -> Köszönöm.

disagree  novist: medical director az orvosigazgató
6 hrs
  -> Ha mindenre lenne egyenes fordítás, akkor könnyű lenne a fordító dolga. A feladat a hasonló/megfelelő feladatkört betöltő személy címének megnevezése a másik nyelv használata szerint.

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chief medical officer and CEO


Explanation:
a chief medical officer magában kevés

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
CEO, chief physician


Explanation:
egy kórház első számú vezetője a főigazgató, helyettesei az orvosigazgató, ápolási igazgaó, gazdasági igazgató, ezért nem jó a medical director. itt egy olyan főigazgatóról van szó, aki egyben főorvos is. Én a főorvost elhagynám, mert valószínűleg nem mint orvosi szakember, hanem mint igazgató jegyzi magát. Nyugaton egyébként fehér holló az ilyen: a főigazgató nem orvos, hülye is lenne egy főorvos kórházat igazgató: nem is ért hozzá és orvosként többet keres! A medical officer a tisztiorvos: lásd ÁNTSZ, lenyákori nevén KÖJÁL

novist
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  juvera: Eszerint főigazgató főorvos nem létezik, de akkor miért írtad be válasznak a chief physiciant? A chief physician angolnak úgy hangzik, mint magyarnak a fő kirurgus./A helyi kórházban az Exec.Medical Director a főigazgató főorv. A kirurgus pedig példa. ;-)
2 hrs
  -> hát, hogy a Lajtán túl ilyen nem nagyon van, az biztos, de ez már egészségpolitikai kérdés. De nézd meg nálad a helyi kórházban, ki az igazgató. :-) Itthon persze létezik. A kirurgus egyébként a surgeon.