KudoZ home » Hungarian to English » Medical: Health Care

tengelyállás

English translation: left axis deviation


07:18 Apr 23, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / ekg
Hungarian term or phrase: tengelyállás
bal tengelyállás ST minden elvezetésben isoel. ....
Dora Miklody
Hungary
English translation:left axis deviation
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-04-23 09:05:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ennél a kifejezésnél azért is kerülni kell a szó szerinti fordítást, mert az elektromos tengelyről, és nem a szív anatómiai tengelyéről van szó. Az elektromos tengelyt az EKG-ból számolják ki (http://www.ecglibrary.com/axis.html), vagyis ez egy virtuális dolog, így a "position" kifejezés nem szerencsés.
Selected response from:

Krisztina Varga, MD
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1left axis deviation
Krisztina Varga, MD
4 +1axis position
Beata Kovacs Teslery
4axial position
Michael Golden


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
axis position


Explanation:
a position nem biztos, de a tengely biztosan axis

Beata Kovacs Teslery
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU
13 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
left axis deviation


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-04-23 09:05:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ennél a kifejezésnél azért is kerülni kell a szó szerinti fordítást, mert az elektromos tengelyről, és nem a szív anatómiai tengelyéről van szó. Az elektromos tengelyt az EKG-ból számolják ki (http://www.ecglibrary.com/axis.html), vagyis ez egy virtuális dolog, így a "position" kifejezés nem szerencsés.

Krisztina Varga, MD
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 123
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  JANOS SAMU: A megoldásod nem rossz, de a tengelyállásra ez nem lehet a válasz. Az egészre elmegy, de ez így nem kerülhet be a szójegyzékbe, hogy a tengelyállás azt jelenti, hogy left axis deviation. Ezt a kísérőszövegben kifejthetted volna.
15 mins
  -> Azért ezt a választ adtam meg, mert a bal tengelyállásnak ez a "hivatalos" neve, a rövidításe is LAD (http://acronyms.thefreedictionary.com/Left Axis Deviation (E... Valóban meg lehetett volna adni a tengelyállást, és a LAD-ot külön, csak siettem. Bocs

agree  Attila Piróth: Igen, ebben a szövegkörnyezetben ez a helyes megoldás
1 hr
  -> Köszönöm

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
axial position


Explanation:
Although "tengely" is technically a noun (i.e. axis), when used in a compound word, it often becomes an adjective in English (e.g. tengelyforgas = axial rotation, tengelynyomas = axial pressure, tengelytavolsag = axial distance, etc.)

Michael Golden
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish