KudoZ home » Hungarian to English » Medical

transzplantált / szervtranszplantált

English translation: Transplanted patient(s)


00:42 May 27, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Medical
Hungarian term or phrase: transzplantált / szervtranszplantált
A szövegből (egy felsorolás) nem lehet megállapitani, hogy két külön páciens-fajtáról van-e szó, vagy a szervtranszplantált csak nyomatékosit. Létezhet valamiféle különbségtétel? És a transzplamtált nem valamiféle szűk orvosi zsargon? (Én eddig mindig csak kifejezésben láttam ezt - a sajtóban -, ilyen egyszavas formában még nem.)
Eva Blanar
Hungary
English translation:Transplanted patient(s)
Explanation:
A 'transzplantált beteg' kifejezés valóban az orvosi zsargonból ered, jelentése természetesen: olyan beteg, akin szervtranszplantációt hajtottak végre. Egyetlen betegcsoportról van szó, nem kettőről.



Kérdőívet szerkesztettünk a “C” hepatitiszes dializált betegtársaink és
transzplantált betegtársaink (az utóbbi ebben a számunkban jelenik meg ...
freeweb.interware.hu/vorsz/2000-5/hirek.htm - 14k

1998 óta a Magyar Szervátültetettek Szövetsége színeiben indulnak a transzplantált
versenyzők a világjátékokon és a különböző európai ...
freeweb.interware.hu/vorsz/2000-5/sport.htm - 6k

A szervtranszplantált szó ugyanezt jelenti:

Szervtranszplantált egyénekben jó klinikai eredményekről számoltak be
olyan esetekben, amikor a Cyclosporint más immunsuppressiv szerre, pl. ...
www.kredit.fogorvos.hu/publikacio/publikacio11.html

A szervtranszplantált betegek között is
jelentős a szisztémás gombafertőzések incidenciája.
www.segelyhely.hu/korhaz-net/konyvtar/252.htm - 39k

Angolul a transplanted patient megoldást javasolnám:

As simulated time progresses, hence, either a transplanted
patient's graft will fail or the patient will die.
www.uninet.edu/cin2001/conf/mclean/node2.html - 14k

This complication pertains only to allogeneic BMT when
the transplanted patient's tissue rejects the donor bone marrow.
www-med.stanford.edu/shs/txp/bmt/complication.html - 7k

Both the transplanted patient and the dialysis patient are at increased risk
for serious infections and certain cancers, www.aakp.org/Dialysis_After_Transplant.htm - 15k

Transplantation és organ transplantation angolul is szinonímák, de 'organ transplanted patient'-ként már nem használatos - aligahnem azlért, mert túl hosszú.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Transplanted patient(s)
Attila Piróth
4"szerv vagy szövettranszplantált"Steven Tornai
4transplanted / organ transplantedLeslie Gabor


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
transplanted / organ transplanted


Explanation:
this is my the best possible choice based on the text

Leslie Gabor
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 92

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Transplanted patient(s)


Explanation:
A 'transzplantált beteg' kifejezés valóban az orvosi zsargonból ered, jelentése természetesen: olyan beteg, akin szervtranszplantációt hajtottak végre. Egyetlen betegcsoportról van szó, nem kettőről.



Kérdőívet szerkesztettünk a “C” hepatitiszes dializált betegtársaink és
transzplantált betegtársaink (az utóbbi ebben a számunkban jelenik meg ...
freeweb.interware.hu/vorsz/2000-5/hirek.htm - 14k

1998 óta a Magyar Szervátültetettek Szövetsége színeiben indulnak a transzplantált
versenyzők a világjátékokon és a különböző európai ...
freeweb.interware.hu/vorsz/2000-5/sport.htm - 6k

A szervtranszplantált szó ugyanezt jelenti:

Szervtranszplantált egyénekben jó klinikai eredményekről számoltak be
olyan esetekben, amikor a Cyclosporint más immunsuppressiv szerre, pl. ...
www.kredit.fogorvos.hu/publikacio/publikacio11.html

A szervtranszplantált betegek között is
jelentős a szisztémás gombafertőzések incidenciája.
www.segelyhely.hu/korhaz-net/konyvtar/252.htm - 39k

Angolul a transplanted patient megoldást javasolnám:

As simulated time progresses, hence, either a transplanted
patient's graft will fail or the patient will die.
www.uninet.edu/cin2001/conf/mclean/node2.html - 14k

This complication pertains only to allogeneic BMT when
the transplanted patient's tissue rejects the donor bone marrow.
www-med.stanford.edu/shs/txp/bmt/complication.html - 7k

Both the transplanted patient and the dialysis patient are at increased risk
for serious infections and certain cancers, www.aakp.org/Dialysis_After_Transplant.htm - 15k

Transplantation és organ transplantation angolul is szinonímák, de 'organ transplanted patient'-ként már nem használatos - aligahnem azlért, mert túl hosszú.


Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 697
Grading comment
Köszönöm!

2 days8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"szerv vagy szövettranszplantált"


Explanation:
lehet ugyanis egész szervet, vagy csak szövetdarabot (csont, bőr, cornea,stb) transzplantálni.

Steven Tornai
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 7