KudoZ home » Hungarian to English » Medical

orvosi rendelők és gondozóintézetek

English translation: outpatient clinics and medical centers


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:orvosi rendelők és gondozóintézetek
English translation:outpatient clinics and medical centers
Entered by: Eva Blanar

04:31 Jun 9, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Medical
Hungarian term or phrase: orvosi rendelők és gondozóintézetek
Ami engem illet, életemben nem hallottam a "gondozóintézet" kifejezést, de gondolom, ebbe beleértendők a kórházak, klinikák, szülőotthonok, elmegyógyintézetek stb. Van erre egy összefoglaló angol kifejezés?
Az "orvosi rendelő" ügyében is kérnék tanácsot: a rendelőintézetet tudom (clinic), de az a bizonyos *(körzeti) orvosi rendelő* nekem sehogy se jön be.

Szövegkörnyezetben:
a vényköteles gyógyszerek között vannak olyanok, amelyeket csak orvosoknak, illetve kórházaknak adhatnak ki a gyógyszerkereskedők, illetve a gyógyszertárak.
"Gyógyszertárból kizárólag vényre kiadható, kizárólag fekvőbeteg–gyógyintézetben felhasználható, illetőleg kizárólag orvosi rendelők, gondozóintézetek részére beszerezhető ... termékek".
Eva Blanar
Hungary
outpatient clinics and medical centers
Explanation:
A rendelokre nyugodtan lehet irni, hogy outpatient clinics es a gondozointzetre pedig medical centers. A mondatban altalanositasrol van szo. es mivel Magyarorszagon kevesebb kategoria van, vagz ugy dontesz, hogy kettot megnevezel es rabizod a felhasznalora, hogy adjon meg hozza tetszes szerint. Ha azt nezzuk, hogy az USA-ban a venykoteles gyogyszereket az orvosok rendelhetik es nagyban csak korhazak, klinikak stb. a fenti altalanositas elegendo. Sot, ha meg reszletesebben akarod irni, akkor odairod licensed healthcare providers, clinics and medical centers.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Nagyszerű, ez az! Köszönöm szépen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5outpatient clinics and medical centers
JANOS SAMU
5doctor's office / health care center/health center
Elvira Stoianov


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
doctor's office / health care center/health center


Explanation:
en ezeket talaltam
esetleg lehet

medical care center

is, de csak 1770-szer fordul elo a Google-on, a tobbi gyakrabban fordul elo

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 55

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
outpatient clinics and medical centers


Explanation:
A rendelokre nyugodtan lehet irni, hogy outpatient clinics es a gondozointzetre pedig medical centers. A mondatban altalanositasrol van szo. es mivel Magyarorszagon kevesebb kategoria van, vagz ugy dontesz, hogy kettot megnevezel es rabizod a felhasznalora, hogy adjon meg hozza tetszes szerint. Ha azt nezzuk, hogy az USA-ban a venykoteles gyogyszereket az orvosok rendelhetik es nagyban csak korhazak, klinikak stb. a fenti altalanositas elegendo. Sot, ha meg reszletesebben akarod irni, akkor odairod licensed healthcare providers, clinics and medical centers.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1497
Grading comment
Nagyszerű, ez az! Köszönöm szépen.