KudoZ home » Hungarian to English » Medical

vesee'rgomoly

English translation: glomerulus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:vese'ergomoly
English translation:glomerulus
Entered by: Krisztina Vasarhelyi

13:22 Mar 24, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Medical
Hungarian term or phrase: vesee'rgomoly
Orvosi tema, egy resze a vesenek. Tudjatok melyik?
Krisztina Vasarhelyi
kidney glomerulus
Explanation:
Remélem ebből a kis leírásból többé-kevésbé világos az vese érgomoly mibenléte:
A vesékben egyenként kb. egymillió pici szûrõegység, úgynevezett nefron található. Minden nefron tovább bontható egy kis érgomolyszûrõre (glomerulus), az ezt körülvevõ tokra, melyet az angol orvosról neveztek el (Bowman-tok). Ennek folytatása egy kanyarulatos csõrendszer: tubulus. Itt az áthaladó szûrletbõl a víz nagyobb része a vérrel visszakerül a szervezetbe és a visszamaradó folyadék besûrûsödik. A sok-sok nefronból származó kis vizeletmennyiség összegyûlik a vesemedencébe, onnan a húgyvezetéken keresztül a húgyhólyagba jut.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 14:43:08 (GMT)
--------------------------------------------------

Itt van még egy jó kis oldal, képpel:
http://coe.fgcu.edu/faculty/greenep/kidney/Glomerulus.html
Selected response from:

emerg
Grading comment
A ket egyforma valasz egy perc kulombseggel erkezett. Sajnalom hogy nem lehet mindketottoknek pontot adni. Koszonom az erdekes reszletes magyarazatot, es mindkettotoknek koszonom a segitseget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kidney glomerulusemerg
5glomerolusnovist


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
glomerolus


Explanation:
ez a latin neve, de angolul is így nevezik.

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 35

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kidney glomerulus


Explanation:
Remélem ebből a kis leírásból többé-kevésbé világos az vese érgomoly mibenléte:
A vesékben egyenként kb. egymillió pici szûrõegység, úgynevezett nefron található. Minden nefron tovább bontható egy kis érgomolyszûrõre (glomerulus), az ezt körülvevõ tokra, melyet az angol orvosról neveztek el (Bowman-tok). Ennek folytatása egy kanyarulatos csõrendszer: tubulus. Itt az áthaladó szûrletbõl a víz nagyobb része a vérrel visszakerül a szervezetbe és a visszamaradó folyadék besûrûsödik. A sok-sok nefronból származó kis vizeletmennyiség összegyûlik a vesemedencébe, onnan a húgyvezetéken keresztül a húgyhólyagba jut.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 14:43:08 (GMT)
--------------------------------------------------

Itt van még egy jó kis oldal, képpel:
http://coe.fgcu.edu/faculty/greenep/kidney/Glomerulus.html


    Reference: http://www.semt.org.uk/glomerul.htm
emerg
PRO pts in pair: 4
Grading comment
A ket egyforma valasz egy perc kulombseggel erkezett. Sajnalom hogy nem lehet mindketottoknek pontot adni. Koszonom az erdekes reszletes magyarazatot, es mindkettotoknek koszonom a segitseget!