KudoZ home » Hungarian to English » Medical

járóbeteg szakellátás

English translation: outpatient care by specialist


09:52 Jan 16, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Medical
Hungarian term or phrase: járóbeteg szakellátás
egyszeruen "outpatient care" vagy "outpatient clinical care"?
Kontext: ... Mo.-on bevezetett uj finanszirozasi rendszereket: alapellatas, jarobeteg-szakellatas, fekvobeteg ellatas ...
Peter Posch
English translation:outpatient care by specialist
Explanation:
az outpatient (clinical) care csak járóbeteg ellátást jelent. A szak-ot is be kell venni, ha a szöveghüség fontos
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Köszönöm;-)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Ambulatory (Specialty) CareSteven Tornai
4 +1outpatient care by specialistxxxdenny
5outpatient's unitnovist
4outpatient clinical care
Eva Blanar


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
járóbeteg szakellátás
outpatient care by specialist


Explanation:
az outpatient (clinical) care csak járóbeteg ellátást jelent. A szak-ot is be kell venni, ha a szöveghüség fontos

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1164
Grading comment
Köszönöm;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: alighanem...
42 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
járóbeteg szakellátás
outpatient clinical care


Explanation:
szerintem igazad van, illetve az fontos, hogy szakellátás

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 794

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Ambulatory (Specialty) Care


Explanation:
OPD = Outpatient Department
Jarobeteg rendeles: Ambulatory Clinic
It may be specialty or just general care.

Steven Tornai
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Már megint egy laikusra hallgattak, mert gyorsabb volt.. Sajnálom, Pista.
21 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
outpatient's unit


Explanation:
A finanszírozás informatikai központja a Gyógyinfok hivatalos honlapján ezt a kifejezést használja a járóbeteg-szakellátásra, pontosabban az ellátást végzőre. Hogy az ellátásról magáról van szó, vagy az ellátóról az csak a szövegkörnyezetből derül ki, a magyar ebben "pongyolább", összemosóbb.

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 35