KudoZ home » Hungarian to English » Other

bizonylat (ATM-nél)

English translation: (cash machine) receipt


08:20 Jul 17, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Other
Hungarian term or phrase: bizonylat (ATM-nél)
Az érdekelne, hogy mondják azt a papírt, amit az ATM kiad a pénzfelvételkor. Magyarul se tudom, csak a "bizonylat" szóhasználatot ismerem, de a voucher inkább arra utal, hogy azért kapható valami, a document a dokumentálást jelenti, de egy ilyen kis fecni papír?

A mondat:
Az ATM-eknél a kártyabirtokosok megismerhetik aktuális számlaegyenlegüket a készpénzfelvételi és egyenleglekérdezési tranzakciók esetén a bizonylatra nyomtatva.
Eva Blanar
Hungary
English translation:(cash machine) receipt
Explanation:
Én csak erről tudok - ezt szoktam kapni, ha kérem, amikor pénzt veszek fel, és feltünteti a számlaegyenlegemet, meg azt, hogy mennyi pénzt vettem fel.
Lehet "mini-statement"-et is kérni, de itt azt hiszem, a "receipt"-ről van szó.
Pl.:
Don't carelessly discard receipts from card transactions. ... When using a cash machine, be wary of anyone trying to watch you enter your PIN and do not ...
www.dcpcu.org.uk/HTML/prevention.html - 23k - Cached - Similar pages
Selected response from:

Elizabeth Rudin
United Kingdom
Grading comment
ez az, ezt kerestem! köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6(cash machine) receiptElizabeth Rudin
3cash receipt, cash voucher, cash statement
Dr. Janos Annus


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
bizonylat (ATM-nél)
(cash machine) receipt


Explanation:
Én csak erről tudok - ezt szoktam kapni, ha kérem, amikor pénzt veszek fel, és feltünteti a számlaegyenlegemet, meg azt, hogy mennyi pénzt vettem fel.
Lehet "mini-statement"-et is kérni, de itt azt hiszem, a "receipt"-ről van szó.
Pl.:
Don't carelessly discard receipts from card transactions. ... When using a cash machine, be wary of anyone trying to watch you enter your PIN and do not ...
www.dcpcu.org.uk/HTML/prevention.html - 23k - Cached - Similar pages

Elizabeth Rudin
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
ez az, ezt kerestem! köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonia Soros
7 mins
  -> Köszönöm.

agree  juvera: A receipt a tranzakció eredménye, a "mini-statement" különálló a pénzfelvételtől, csak kinyomtatja az utolsó tíz tranzakciót, ha ezt az információt kérjük.
47 mins
  -> Köszönöm.

agree  Andrea Szabados: Igen, ez éppolyan cash receipt/bizonylat, mint amit egy bankkártyás vásárlási tranzakció után nyomtat ki a POS terminál.
9 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Ildiko Santana: Egyertelmuen ez a helyes valasz. "Would you like a printed receipt of your transaction - Yes/No" .
10 hrs
  -> Köszönöm.

agree  susanna b: susanna b: csak receipt, nem kell 'cash' vagy más, rengetegszer volt szerencsém angol automatából pénzt felvenni, 'cash with/without receipt'
1 day1 hr

agree  petra_m
1 day4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bizonylat (ATM-nél)
cash receipt, cash voucher, cash statement


Explanation:
Magyarul a "bizonylat" szerepel az ATM-nél (Pénzfelvétel, Pénzfelvétel bizonylattal.) Viszont angolul, különböző országokban én már kaptam cash receipt-et, cash voucher-t, cash statement-et, sőt, volt, hogy címe sem volt. Szerintem bankonként is változhat.

Dr. Janos Annus
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian