KudoZ home » Hungarian to English » Other

lehatárolás

English translation: limitation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:lehatárolás
English translation:limitation
Entered by: JANOS SAMU

20:16 Feb 15, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Other
Hungarian term or phrase: lehatárolás
Kicsit furcsa mondat:
Ahhoz hogy a szükséges számításokat el tudjuk végezni az alábbiakban bemutatásra kerülő feltételezésekkel és lehatárolásokkal kellett élnünk:

ez a lehatárolás gondot okoz: restriction lenne?
Eva Blanar
Hungary
limitation
Explanation:
Elég magyartalan a mondat. Azért jobb a limitation mint a restriction, mert a limitation a belső korlátokra teszi a hangsúlyt, a restriction pedig a külsőre. Amikor a magyarban akülső korlátokra gondol, akkor általában a korlátozást vagy korlátot használja.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
azt hiszem, ez az igazi, köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3limitation
JANOS SAMU
4 +3constraints, limitations
Katalin Horváth McClure
5 +1constraintxxxdenny


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
lehatárolás
limitation


Explanation:
Elég magyartalan a mondat. Azért jobb a limitation mint a restriction, mert a limitation a belső korlátokra teszi a hangsúlyt, a restriction pedig a külsőre. Amikor a magyarban akülső korlátokra gondol, akkor általában a korlátozást vagy korlátot használja.

JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 78
Grading comment
azt hiszem, ez az igazi, köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Kevés a kontextus: lehet "suppositions and limitations" vagy "assumptions and delimitations" stb.
37 mins

agree  Péter Tófalvi
39 mins

agree  Erzsébet Czopyk
2 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
lehatárolás
constraints, limitations


Explanation:
Ha statisztikai a téma, vagy egyéb matematikai vagy pénzügyi számítás, esetleg optimalizálás, kockázat-menedzselés, stb. akkor gyakran használják a "constraints and assumptions" kapcsolatot, talán ezt akarta a magyar "feltételezések és lehatárolások" mondani. Keress rá, sok ilyen van, néhány példa alul.
A "limitations and assumptions" is előfordul.


    Reference: http://www.portfolio-engineering.com/Project%20Mgmt/inputs%2...
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  apro: Különösen egyetértek a kezdő "Ha"-val.
45 mins

agree  Éva Kimball: Szerintem a restrictions is jó lenne.
11 hrs

agree  juvera
1 day2 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
lehatárolás
constraint


Explanation:
Samu érvelése nagyon jó, de az általa javasolt megoldás mellett a fenti is használható. A szószerinti magyar megfelelő a megszorítás, ez a szó éppen eleillene a magyar szövegbe.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Ha-ha, már megint egyszerre sikerült beírnunk - szerintem számoljuk, aztán egy meghatározott számnál menjünk el sörözni, vagy valami. ;-)
1 hr
  -> Kösz, sörözés a cyberspace-ben - nem tudom...