KudoZ home » Hungarian to English » Other

helyiség

English translation: flat comprising 7 separate areas, including kitchen, bathroom, hall, etc.


17:04 Sep 20, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Other
Hungarian term or phrase: helyiség
"7 helyiségből álló összkomfortos lakás". Tudom, hogy angol nyelvterületen hálószobában szokás számolni, de a szövegben erre nincs mód. Melyik szót használják a helyiségre - amelybe a szobákon kívül a konyha, fürdőszoba stb. is beletartozik? Elsősorban az amerikai nyelvhasználat érdekelne.
Attila Piróth
France
English translation:flat comprising 7 separate areas, including kitchen, bathroom, hall, etc.
Explanation:
Így nem csapódik be az érdeklődő, és remélhetőleg rákérdez, hogy hány szoba, milyen helyiségek.
Nem lehet room, mert csak azokat a helyiségeket hívják roomnak, amelyek tartózkodásra alkalmas szobák: living-, dining-, bedroom, study, "den", library, playroom, games room, esetleg kitchen/breakfast room stb.
A konyha, kamra, WC, zuhany, fürdőszoba, hall, stb. nem "room".

Az adott szövegből nem derül ki, hány "room", így a szó nem használható.

A UK-ban a hálószobák száma mellett mindig felsorolják a többi helyiséget, mert a hálószobákat nagyon elválasztják a többi szobától, hiszen rendszerint ezek más szinten is vannak, és a mellékhelyiségek száma, rendeltetése és helyzete sem közömbös.
Pl. master bedroom with ensuite bathroom, downstairs cloakroom, utility room stb.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm, ez a megoldás került be a fordításba. Mindenkinek köszönöm a segítségét.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5roomAndras Malatinszky
4flat comprising 7 separate areas, including kitchen, bathroom, hall, etc.juvera
3 +1comprising of 7 separate areas/living spacesxxxzsuzsa369


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
room


Explanation:
Ld. pl itt

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-09-20 21:20:54 GMT)
--------------------------------------------------

Valóban nem egyértelmű a "room". Ha tudod, hogy miből áll a hét helyiség át lehetne fogalmazni úgy, hogy "house with two bedrooms, 1.5 bathroom (=fürdő+WC), kitchen, living room and storage room" vagy valami ilyesmi. Vagy esetleg "house with seven rooms, including bath, kitchen and toilet".


    Reference: http://newyork.craigslist.org/fct/rfs/420409509.html
Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Ez a N szobás házra lenne jó megoldás, nem? A "one-room apartment"-ben egyszobás, nem egy helyiségből álló (egy légterű) lakás.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
3 mins

agree  Ágnes Fülöp
8 mins

agree  Sonia Soros
13 mins

agree  Szilas Cseh
17 mins

agree  Bernadett Horváth
15 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
7 helyiségből álló
comprising of 7 separate areas/living spaces


Explanation:
Talán így is ki lehetne fejezni.

Példa:

"With full kitchens and ***separate areas*** for living, dining, and sleeping, our spacious apartments can comfortably accommodate single travelers or entire families."

http://www.stayz.com.au/8636

Aztán létezik még a "living space" kifejezés is:

"All sub-samples will be collected from rooms or other living areas ***("living spaces")*** where the residents are most likely to be exposed. This includes bedrooms, family and/or television rooms, kitchens, hallways and entryways."

http://www.epa.gov/Region8/r8risk/pdf/r8-src_src-dust-01.pdf (5.oldal 2. bekezdés)



xxxzsuzsa369
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ágnes Fülöp
7 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flat comprising 7 separate areas, including kitchen, bathroom, hall, etc.


Explanation:
Így nem csapódik be az érdeklődő, és remélhetőleg rákérdez, hogy hány szoba, milyen helyiségek.
Nem lehet room, mert csak azokat a helyiségeket hívják roomnak, amelyek tartózkodásra alkalmas szobák: living-, dining-, bedroom, study, "den", library, playroom, games room, esetleg kitchen/breakfast room stb.
A konyha, kamra, WC, zuhany, fürdőszoba, hall, stb. nem "room".

Az adott szövegből nem derül ki, hány "room", így a szó nem használható.

A UK-ban a hálószobák száma mellett mindig felsorolják a többi helyiséget, mert a hálószobákat nagyon elválasztják a többi szobától, hiszen rendszerint ezek más szinten is vannak, és a mellékhelyiségek száma, rendeltetése és helyzete sem közömbös.
Pl. master bedroom with ensuite bathroom, downstairs cloakroom, utility room stb.

juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 55
Grading comment
Köszönöm, ez a megoldás került be a fordításba. Mindenkinek köszönöm a segítségét.