ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Hungarian to English » Other

Igenis

English translation: DO, DOES, IS, ARE (for emphasis)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Igenis
English translation:DO, DOES, IS, ARE (for emphasis)

21:43 Jan 23, 2013
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2013-01-27 20:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


Hungarian to English translations [PRO]
Other / általános társalgás
Hungarian term or phrase: Igenis
A dolgok egyfajta nyomatékosítása, bizonyítása.
pl: Igenis léteznek csodák
Igenis vannak megmagyarázhatatlan dolgok
Igenis meg tudom oldani a feladatot
Igenis bátor vagyok

Köszönöm
MandiKa
DO, DOES, IS, ARE (for emphasis)
Explanation:
Az 'indeed' beszúrása mellett ez is bevett nyelvi megoldás az angolban.

Igenis vannak megmagyarázhatatlan dolgok
Unexplainable things do exist

Igenis meg tudom oldani a feladatot
I do know how to solve this task

Igenis bátor vagyok
I do have the courage

(gyerekbeszédben: "too" - You didn't brush your teeth - I did too! / You're not smart - I am too!)

http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1676099
http://www.better-english.com/grammar/doemph.htm
http://www.michellehenry.fr/emphasize.htm
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5DO, DOES, IS, ARE (for emphasis)
Ildiko Santana
4 +4indeed
Szüdi Gábor
5Yes + kihangsúlyozó segédigék valamelyike a szövegkörnyezettől függően (lásd a példákat)
JANOS SAMU


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
indeed


Explanation:
Szerintem minden mondatba jól illeszkedik.

Szüdi Gábor
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonia Soros
2 hrs

agree  danny boyd
7 hrs

agree  amanda solymosi
17 hrs

agree  Jim Tucker
44 days

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
DO, DOES, IS, ARE (for emphasis)


Explanation:
Az 'indeed' beszúrása mellett ez is bevett nyelvi megoldás az angolban.

Igenis vannak megmagyarázhatatlan dolgok
Unexplainable things do exist

Igenis meg tudom oldani a feladatot
I do know how to solve this task

Igenis bátor vagyok
I do have the courage

(gyerekbeszédben: "too" - You didn't brush your teeth - I did too! / You're not smart - I am too!)

http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1676099
http://www.better-english.com/grammar/doemph.htm
http://www.michellehenry.fr/emphasize.htm

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonia Soros
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  Katalin Horváth McClure
6 hrs
  -> Köszönöm

agree  danny boyd
7 hrs
  -> Köszönöm

agree  juvera
11 hrs
  -> Köszönöm

agree  Andras Mohay: A "too" a "beee"? / Én is köszönöm!
21 hrs
  -> Köszi (nem, azt hiszem a szakszerű terminus a magyar "beee"-re az angol "boo ya!" :))

46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Yes + kihangsúlyozó segédigék valamelyike a szövegkörnyezettől függően (lásd a példákat)


Explanation:
Ez is egy jó módszer. Igenis léteznek csodák Yes, there are mircales. Igenis vannak megmagyarázhatatlan dolgok Yes, there are unexplanable things. Igenis meg tudom oldani a feladatot Yes, I do have the skills to solve the problem. Igenis bátor vagyok Yes, I am courageous.

JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Az egyetlen helyes példa a "Yes, I do have...". A többi nem jelenti azt, hogy "igenis", csak anyit, hogy igen. Yes, there are miracles.=Igen, vannak csodák. (Ez egyetértő kif.) Miracles do exist.=Igenis vannak csodák. (Ellenkező véleményt akar meggyőzni.)
5 hrs
  -> A szövegkörnyezetben a kérdező ezt adta meg: "A dolgok egyfajta nyomatékosítása, bizonyítása." és egyáltalán nem beszélt ellenkező véleményről. Ez csak a te elgondolásod. A javasolt megoldás megadja a kívánt nyomatékosítást.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Katalin Horváth McClure