KudoZ home » Hungarian to English » Other

szakmaival bővített nyelvvizsga

English translation: l. a magyarázatnál


16:51 Nov 7, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
/ education, qualifications
Hungarian term or phrase: szakmaival bővített nyelvvizsga
még mindig az önéletrajz: tulajdonképpen nekem is ilyen nyelvvizsgáim vannak, úgyhogy illene tudnom, de valahogy én ezt soha nem írtam be sehová - volna valami javaslat? Kösz.
Eva Blanar
Hungary
English translation:l. a magyarázatnál
Explanation:
A gazdasági területen használatos elnevezésekről tudok némi infóval szolgálni.
Az alábbi megnevezési formákkal találkoztam eddig:

English (state language) exam for Business ….... level
English for Business ….... level (state language) exam
Business ... level (state language) exam in English

Angol nyelvterületen a „Business English for .... level” megnevezéssel találkoztam már.

Néhány jelenleg alkalmazott elnevezés a szakmai megjelölésekre:

Üzleti szakmai anyaggal = Business … level (language) exam
Idegenforgalmi és vendéglátói szakmai anyaggal bővített = Tourism and Catering … level exam
Külkereskedelmi szakmai anyaggal bővített = Foreign Trade … level exam

A német sokkal egyszerűbben megoldja: (Ober)stufeprüfung Witschaftdeutsch

Az angol tekintetében hasonlóan frappánssal még nem találkoztam.

További segítséget esetleg az jelenthet, hogy az akkreditáció(k) elején és azt megelőzően (’90-es évek) az ITK (Rigó u.) 2 nyelven adta ki a nyelvvizsga-bizonyítványt: magyar + egy betétlap ugyanolyan tartalommal a vizsga nyelvén. Már akkor is lehetőség volt szakmai nyelvvizsga tételére, ugyancsak „..... szakmai anyaggal bővített…” megnevezéssel. Ha sikerülne valahonnan felkutatni egy ilyen betétlapot, azon egészen pontosan szerepelne a megnevezés, gondolom.

A link egyébként az új típusú gazdasági nyelvvizsgák honlapjára vezet, ahol esetleg további ötletet meríthetsz.

HTH


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-08 13:38:12 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontot.
Selected response from:

Kathrin.B
Grading comment
Igen, azt hiszem erről az oldalról érdemes megfogni - denny válasza nagyon jó magának a vizsgának a leírására, de itt a megszerzett bizonyítvány a lényeg. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5illene tudni?MetaGlot7
4l. a magyarázatnál
Kathrin.B
3comprehensive language exam including professional terminology
szilard
3general and speciality language testxxxdenny


Discussion entries: 1





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
szakmaival bővített nyelvvizsga
general and speciality language test


Explanation:
Ugy látom, hogy jelenleg (2001 óta) ilyen nincs, ezért nehéz megtalálni. Igy a forditás csak értelem szerinti, hivatkozás nincs.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1164

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
illene tudni?


Explanation:
Ön mindig azt mondja, hogy mit tud,
vagy
Ön mindig azt tudja, hogy mit mond,
vagy mit nem mond?
Ha van valamije az embernek,
akkor sem illik dicsekedni vele,
még kevésbé nélküle.
Szakmai nyelvvizsga nélkül is
lehetséges
jó fordítást készíteni.
Jó fordítás miatt
sem szégyenkezni
sem megszégyeníteni
nem kell.


MetaGlot7
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Grading comment
Szabad versnek nem rossz, de válasznak...?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Piróth: ??? Komolyan az ennek a válasznak a lényege, hogy "akkor sem illik dicsekedni vele"?
18 mins

neutral  szilard: esetleg egy ötlet?
2 hrs
The asker has declined this answer
Comment: Szabad versnek nem rossz, de válasznak...?

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
comprehensive language exam including professional terminology


Explanation:
Szép hosszú, nem biztos hogy jó, de talán egyes részei gondolatébresztőnek alkalmasak lehetnek.

szilard
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 34

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
l. a magyarázatnál


Explanation:
A gazdasági területen használatos elnevezésekről tudok némi infóval szolgálni.
Az alábbi megnevezési formákkal találkoztam eddig:

English (state language) exam for Business ….... level
English for Business ….... level (state language) exam
Business ... level (state language) exam in English

Angol nyelvterületen a „Business English for .... level” megnevezéssel találkoztam már.

Néhány jelenleg alkalmazott elnevezés a szakmai megjelölésekre:

Üzleti szakmai anyaggal = Business … level (language) exam
Idegenforgalmi és vendéglátói szakmai anyaggal bővített = Tourism and Catering … level exam
Külkereskedelmi szakmai anyaggal bővített = Foreign Trade … level exam

A német sokkal egyszerűbben megoldja: (Ober)stufeprüfung Witschaftdeutsch

Az angol tekintetében hasonlóan frappánssal még nem találkoztam.

További segítséget esetleg az jelenthet, hogy az akkreditáció(k) elején és azt megelőzően (’90-es évek) az ITK (Rigó u.) 2 nyelven adta ki a nyelvvizsga-bizonyítványt: magyar + egy betétlap ugyanolyan tartalommal a vizsga nyelvén. Már akkor is lehetőség volt szakmai nyelvvizsga tételére, ugyancsak „..... szakmai anyaggal bővített…” megnevezéssel. Ha sikerülne valahonnan felkutatni egy ilyen betétlapot, azon egészen pontosan szerepelne a megnevezés, gondolom.

A link egyébként az új típusú gazdasági nyelvvizsgák honlapjára vezet, ahol esetleg további ötletet meríthetsz.

HTH


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-08 13:38:12 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontot.


    Reference: http://www.bgf.nyelvvizsgak.hu/
Kathrin.B
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 147
Grading comment
Igen, azt hiszem erről az oldalról érdemes megfogni - denny válasza nagyon jó magának a vizsgának a leírására, de itt a megszerzett bizonyítvány a lényeg. Köszönöm!