KudoZ home » Hungarian to English » Other

eszközrendszer

English translation: set of tools, arsenal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:eszközrendszer
English translation:set of tools, arsenal
Entered by: Eva Blanar

08:04 Nov 11, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Hungarian term or phrase: eszközrendszer
pályázat: vannak "stratégiai eszközök" is, meg "stratégiai eszközrendszer" is a projekt kialakításában és elvégzésében - nekem erre semmi értelmes nem jut eszembe: segítenétek?
Eva Blanar
Hungary
set of tools, arsenal
Explanation:
Lehet persze, hogy az arsenal kicsit erős, és a "set of tools" elég lenne, ugyanakkor pl. matematikai eszköztárként/fegyvertárként, vagyis olyan matematikai eszközök összességeként, melyek egy probléma megoldása során alkalmazhatók, gyakran használják az arsenal szót. A "strategic arsenal" persze elsősorban tényleges fegyverzetre vonatkozik, de ha a szövegkörnyezetből világos, hogy nem erről van szó, akkor azért használható. Ha nem, akkor a set of tools jó megoldás.

Tax Reform [69]
Our tax system is a strategic set of tools. Common sense would tell us that we discourage the things we tax and encourage the things we leave untaxed. But our tax system often gives the green light to those who pollute while imposing the costs of pollution on the taxpayers.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Kösz, ez jól működött, de szerintem valamennyi jó megoldás!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1set of tools, arsenal
Attila Piróth
5implements / instruments / means
szilard
4system or array of toolsxxxdenny


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eszközrendszer
set of tools, arsenal


Explanation:
Lehet persze, hogy az arsenal kicsit erős, és a "set of tools" elég lenne, ugyanakkor pl. matematikai eszköztárként/fegyvertárként, vagyis olyan matematikai eszközök összességeként, melyek egy probléma megoldása során alkalmazhatók, gyakran használják az arsenal szót. A "strategic arsenal" persze elsősorban tényleges fegyverzetre vonatkozik, de ha a szövegkörnyezetből világos, hogy nem erről van szó, akkor azért használható. Ha nem, akkor a set of tools jó megoldás.

Tax Reform [69]
Our tax system is a strategic set of tools. Common sense would tell us that we discourage the things we tax and encourage the things we leave untaxed. But our tax system often gives the green light to those who pollute while imposing the costs of pollution on the taxpayers.


    Reference: http://www.me3.org/issues/climate/withfire2002-09.html
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 697
Grading comment
Kösz, ez jól működött, de szerintem valamennyi jó megoldás!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
12 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eszközrendszer
system or array of tools


Explanation:
egy másik lehetöség

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1164

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
implements / instruments / means


Explanation:
a set of strategic -

Szerintem ez is megoldás lehet.

szilard
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 34