KudoZ home » Hungarian to English » Other

a véletlennek tulajdonít vmit

English translation: attribute to chance


09:54 Nov 12, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Hungarian term or phrase: a véletlennek tulajdonít vmit
"A kutatók is a puszta véletlennek tulajdonítják, hogy éppen ezt az emblémát választották szimbólumként."
Kathrin.B
English translation:attribute to chance
Explanation:
Egy másik lehetőség, mely kissé formálisabb, mint "Napos Oldal" összetett igés megoldása.

In an experiment, an observed effect is called statistically significant if
A)the experiment will help a large number of people.
B) the study was double blind.
C) the experiment was well designed.
D) the effect is too large to attribute to chance.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm Mindenkinek a segítséget!
:-)
Kathrin
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3attribute to chance
Attila Piróth
5 +2put it down to chance
Albion Languages Kft.
5chalk it up to chanceLeslie Gabor
4attribute to happenstancexxxdenny


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
put it down to chance


Explanation:
This is the standard in British English.

Albion Languages Kft.
Hungary
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Jól hangzó, idiomatikus megoldás.
1 hr

agree  Eva Blanar: valóban nagyon jól hangzik, de ez talán inkább "a véletlen számlájára írták" megfelelője lehetne, valami egyszeri alkalomra utal
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
a véletlennek tulajdonít vmit
attribute to chance


Explanation:
Egy másik lehetőség, mely kissé formálisabb, mint "Napos Oldal" összetett igés megoldása.

In an experiment, an observed effect is called statistically significant if
A)the experiment will help a large number of people.
B) the study was double blind.
C) the experiment was well designed.
D) the effect is too large to attribute to chance.



    Reference: http://kalman.math.siu.edu/~mxiao/LectureFeb10-2003.PDF
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 697
Grading comment
Köszönöm Mindenkinek a segítséget!
:-)
Kathrin

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: azt hiszem, ez a pontosabb
2 hrs

agree  Katalin Horváth McClure: Ez a jobb megoldás.
3 hrs

agree  Palko Agi
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a véletlennek tulajdonít vmit
chalk it up to chance


Explanation:
This is how I would say it, if we're talking about U.S. English.

Leslie Gabor
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 92

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a véletlennek tulajdonít vmit
attribute to happenstance


Explanation:
Ami a többi válaszból kimaradt az a "puszta". Lehetne mere chance, vagy sheer chance, de a “happenstance” magában is kifejezi azt, hogy a pusztán körülmények összejátszásáról van szó.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1164