KudoZ home » Hungarian to English » Sports / Fitness / Recreation

beékelődési szindróma

English translation: Pinch syndrome (from joint traumas)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:beékelődési szindróma
English translation:Pinch syndrome (from joint traumas)
Entered by: Olga Simon

13:48 May 26, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Medical - Sports / Fitness / Recreation / sports
Hungarian term or phrase: beékelődési szindróma
ugyanúgy, mint a bütyökképződés, ez is a lábon fordul elő és a nem megfelelő sportcipő (is) okozhatja
Eva Blanar
Hungary
Pinch syndrome (from joint traumas)
Explanation:
JOINT TRAUMA
... A nerve pinch syndrome may be due to direct trauma (contusion and swelling), subluxation,
dislocation, an expanding mass (eg, hematoma), or fracture (callus ...

www.chiro.org/rc_schafer/mono-8.htm -
Selected response from:

Olga Simon
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Pinch syndrome (from joint traumas)
Olga Simon
3compartment syndrome, ingrown toenaildrczakod


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Pinch syndrome (from joint traumas)


Explanation:
JOINT TRAUMA
... A nerve pinch syndrome may be due to direct trauma (contusion and swelling), subluxation,
dislocation, an expanding mass (eg, hematoma), or fracture (callus ...

www.chiro.org/rc_schafer/mono-8.htm -

Olga Simon
Hungary
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Köszönöm!

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
compartment syndrome, ingrown toenail


Explanation:
Eddig nem találkoztam a beékelődési syndroma fogalommal a lábbal kapcsolatosan. Általábban a kisagy beékelődésről beszélünk. Emiatt, két lehetőségre gondolok mely sportcipő okozhat. Az egyik a benőtt köröm (ungvis incarnatus ill. ingrown toenail)ahol egyfajta "beékelődés" történik, a másik az un. rekesz syndroma (compartment syndrome)ahol valamelyik okból megemelkedik a rekeszben elhelyezkedő szövetek (pl. izom) nyomása. Ezt a folyamat további keringés rontáshoz vezet és duzzanat, fájdalom és mozgászavar lesz a vége. Ezt okozhatja szoros gipsz, mütéti eljárások, lokális külső nyomás, excessiv izomgyakorlatok, stb.
Más féle beékelődési syndromárol nem tudok, és a szöveg környezetét sem tudom. Most ennyi.


drczakod
PRO pts in category: 8