KudoZ home » Hungarian to English » Tech/Engineering

ivoltás

English translation: arc quenching / arc extinguishing


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:ívoltás
English translation:arc quenching / arc extinguishing
Entered by: Meturgan

20:27 Jul 4, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Hungarian term or phrase: ivoltás
Ez valami olajjal kapcsolatos dolog, hosszú i-vel (csak az nekem nincs) - tud valaki valamit? Előre is köszönöm!
Eva Blanar
Hungary
arc-extinguishing
Explanation:
Villanyárammal kapcsolatos dolog. Nem vagyok szakértő, de rról van szó, hogy a villanyáram hajlamos arra, hogy az egyik vezetőből -ívet húzva - "átugorjon" egy a közelben lévő másik vezetőre. Ezt különböző féle szigetelési eljárásokkal meg lehet akadályozni.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-04 20:57:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Az új villámáram levezető szikraköz működési elve
Ahhoz, hogy egy szikraközön a villámimpulzus levezetése után a hálózat által táplált utánfolyó földzárlati áramot jelentősen csökkenteni, illetve kioltani lehessen, egy „ellenfeszültséget” (megnövelt ÍVFESZÜLTSÉGET) kell a hálózati feszültséggel szembeállítani. A készüléktechnikában erre sokféle megoldás ismert. Például szarvformájú elektródák között az ÍVHOSSZ növelésével, vagy az ívoltó kamrákban az ív szakaszokra darabolásával lehet növelni az ívfeszültséget stb.
Mindezek megvalósításához szükséges térfogat, illetve felépítés, és az optimális ÍVOLTÁSI FELTÉTELEK megteremtése, szinte megoldhatatlan nehézségeket okoz, vagy előnytelen kompromisszumokba kényszeríti a tervezőket. Ezért a villámáram levezetők utánfolyó földzárlati áramának korlátozására a DEHN cég egy teljesen új műszaki megoldást fejlesztett ki. Ennek az új áramkorlátozó szikraköznek a működése a villamos ív radiális és axiális öblítésén alapul. Az ehhez szükséges hűtőgázt a szikraközbe beépített gáz kibo-csájtó szigetelő anyagból az ív hőhatása hozza létre.
http://www.mmsz.hu/MMK/nr65/feher.html


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-04 21:05:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Ezt is érdemes megtekinteni

http://www.dehn.de/#

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-04 21:07:54 (GMT)
--------------------------------------------------

[PDF] ARC TERMINATOR Arc Extinguishing System for use in Medium Voltage ...
Fájl formátum: PDF/Adobe Acrobat - HTML változat
ARC TERMINATOR TM Arc Extinguishing System for use in Medium Voltage Switchgear Uses
State-of-the-Art Technology to Detect and Extinguish Medium Voltage Arcing ...
www.squared.com/.../07a0210021262d45862564b5006e4f84/8f175e... $FILE/6055HO0101.pdf - Hasonló oldalak

metalcladbrochurePage
... View or download (204K). Arc Terminator Arc Extinguishing System for use with
Medium Voltage Switchgear Document Number: 6055HO0101 This handout describes ...
www.squared.com/.../switchgear.nsf/unid/E24A72C89A9CAAFA852... $file/metalcladbrochurepage.htm - 6k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
[ További eredmények a(z) www.squared.com tartományból ]

IPC 7 English version H01H 23/00-H01H 33/99
... 31/. 00, Air-break switches for high tension without arc-extinguishing or arc-preventing
means (in combination with high tension or heavy-current switches with ...
www.wipo.org/classifications/fulltext/ new_ipc/ipc7/eh01h03.htm - 58k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

IPC 7 English version H01T !A-H01T 23/00
... . with permanent magnet, 1/. 08, . . using flow of arc-extinguishing fluid,
1/. 10, . . . with extinguishing fluid evolved from solid material by heat of
arc, ...
www.wipo.org/classifications/fulltext/ new_ipc/ipc7/eh01t.htm - 35k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
[ További eredmények a(z) www.wipo.org tartományból ]

DRIESCHER PANICKKER SWITCHGEAR LTD - Profile
... Over last few decades, Switchgear technology has undergone considerable advances
by the utilisation of new arc extinguishing media such as Air, Oil, Compressed ...
www.fusegearelectric.com/panipublication.htm - 10k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

Mori Abstract
... electrical engineering from Tokyo University, Mori worked on electrical power systems
at ETL and completed a Ph.D. thesis on power systems and arc extinguishing ...
www.ieee.org/organizations/history_center/ oral_histories/abstracts/moriab.html


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-06 23:02:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Itt a kapcsolat az olajjal:


FULMAR TRANSFORMER OIL
Applications
Fulmar Transformer Oil is a specially refined light mineral oil for electrical applications. Fulmar Transformer Oil is gas-absorbing and possesses good dielectric properties. It is highly resistant to oxidative degradation (ie. formation of acids and sludge) and being of low viscosity circulates easily to provide efficient heat transfer. Fulmar Transformer Oil is manufactured from selected medium viscosity index naphthenic feedstocks to give outstanding low temperature properties without recourse to pour point depressants.
Fulmar Transformer Oil is primarily intended for use in transformers as:
ˇ a coolant, to dissipate the heat generated when the transformer is on load
ˇ a dielectric, to insulate the windings by replacing the air or other gases between the conductors and in any voids present in solid insulating materials
ˇ AN ARC EXTINGUISHING AGENT IN SWITCHGEAR AND CIRCUIT BREAKERS

http://www.oils.co.uk/lubricants/ful.htm



--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-06 23:26:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Vacuum has today largely replaced other arc-quenching media, such as oil or
SF6 gas, for many switching applications in the medium-voltage sector. ...
www.industrialtechnology.co.uk/2000/jul/abb.html


GOOGLE HITS

arc quenching: 605
arc extinguishing 354
arc suppression 20
Selected response from:

Meturgan
Hungary
Grading comment
Hálás köszönet!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2arc-extinguishingMeturgan
5blow-outLeslie Gabor
4extinguisher or supressor
Andras Szekany


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
blow-out


Explanation:
Ez egy durranás, egy kisseb robbanás.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-05 01:59:32 (GMT)
--------------------------------------------------

This web page may be of help :

http://www.cab.u-szeged.hu/cgi-bin/szotarE?search_term=volts&m...

Leslie Gabor
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 92

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
arc-extinguishing


Explanation:
Villanyárammal kapcsolatos dolog. Nem vagyok szakértő, de rról van szó, hogy a villanyáram hajlamos arra, hogy az egyik vezetőből -ívet húzva - "átugorjon" egy a közelben lévő másik vezetőre. Ezt különböző féle szigetelési eljárásokkal meg lehet akadályozni.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-04 20:57:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Az új villámáram levezető szikraköz működési elve
Ahhoz, hogy egy szikraközön a villámimpulzus levezetése után a hálózat által táplált utánfolyó földzárlati áramot jelentősen csökkenteni, illetve kioltani lehessen, egy „ellenfeszültséget” (megnövelt ÍVFESZÜLTSÉGET) kell a hálózati feszültséggel szembeállítani. A készüléktechnikában erre sokféle megoldás ismert. Például szarvformájú elektródák között az ÍVHOSSZ növelésével, vagy az ívoltó kamrákban az ív szakaszokra darabolásával lehet növelni az ívfeszültséget stb.
Mindezek megvalósításához szükséges térfogat, illetve felépítés, és az optimális ÍVOLTÁSI FELTÉTELEK megteremtése, szinte megoldhatatlan nehézségeket okoz, vagy előnytelen kompromisszumokba kényszeríti a tervezőket. Ezért a villámáram levezetők utánfolyó földzárlati áramának korlátozására a DEHN cég egy teljesen új műszaki megoldást fejlesztett ki. Ennek az új áramkorlátozó szikraköznek a működése a villamos ív radiális és axiális öblítésén alapul. Az ehhez szükséges hűtőgázt a szikraközbe beépített gáz kibo-csájtó szigetelő anyagból az ív hőhatása hozza létre.
http://www.mmsz.hu/MMK/nr65/feher.html


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-04 21:05:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Ezt is érdemes megtekinteni

http://www.dehn.de/#

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-04 21:07:54 (GMT)
--------------------------------------------------

[PDF] ARC TERMINATOR Arc Extinguishing System for use in Medium Voltage ...
Fájl formátum: PDF/Adobe Acrobat - HTML változat
ARC TERMINATOR TM Arc Extinguishing System for use in Medium Voltage Switchgear Uses
State-of-the-Art Technology to Detect and Extinguish Medium Voltage Arcing ...
www.squared.com/.../07a0210021262d45862564b5006e4f84/8f175e... $FILE/6055HO0101.pdf - Hasonló oldalak

metalcladbrochurePage
... View or download (204K). Arc Terminator Arc Extinguishing System for use with
Medium Voltage Switchgear Document Number: 6055HO0101 This handout describes ...
www.squared.com/.../switchgear.nsf/unid/E24A72C89A9CAAFA852... $file/metalcladbrochurepage.htm - 6k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
[ További eredmények a(z) www.squared.com tartományból ]

IPC 7 English version H01H 23/00-H01H 33/99
... 31/. 00, Air-break switches for high tension without arc-extinguishing or arc-preventing
means (in combination with high tension or heavy-current switches with ...
www.wipo.org/classifications/fulltext/ new_ipc/ipc7/eh01h03.htm - 58k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

IPC 7 English version H01T !A-H01T 23/00
... . with permanent magnet, 1/. 08, . . using flow of arc-extinguishing fluid,
1/. 10, . . . with extinguishing fluid evolved from solid material by heat of
arc, ...
www.wipo.org/classifications/fulltext/ new_ipc/ipc7/eh01t.htm - 35k - Tárolt változat - Hasonló oldalak
[ További eredmények a(z) www.wipo.org tartományból ]

DRIESCHER PANICKKER SWITCHGEAR LTD - Profile
... Over last few decades, Switchgear technology has undergone considerable advances
by the utilisation of new arc extinguishing media such as Air, Oil, Compressed ...
www.fusegearelectric.com/panipublication.htm - 10k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

Mori Abstract
... electrical engineering from Tokyo University, Mori worked on electrical power systems
at ETL and completed a Ph.D. thesis on power systems and arc extinguishing ...
www.ieee.org/organizations/history_center/ oral_histories/abstracts/moriab.html


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-06 23:02:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Itt a kapcsolat az olajjal:


FULMAR TRANSFORMER OIL
Applications
Fulmar Transformer Oil is a specially refined light mineral oil for electrical applications. Fulmar Transformer Oil is gas-absorbing and possesses good dielectric properties. It is highly resistant to oxidative degradation (ie. formation of acids and sludge) and being of low viscosity circulates easily to provide efficient heat transfer. Fulmar Transformer Oil is manufactured from selected medium viscosity index naphthenic feedstocks to give outstanding low temperature properties without recourse to pour point depressants.
Fulmar Transformer Oil is primarily intended for use in transformers as:
ˇ a coolant, to dissipate the heat generated when the transformer is on load
ˇ a dielectric, to insulate the windings by replacing the air or other gases between the conductors and in any voids present in solid insulating materials
ˇ AN ARC EXTINGUISHING AGENT IN SWITCHGEAR AND CIRCUIT BREAKERS

http://www.oils.co.uk/lubricants/ful.htm



--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-06 23:26:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Vacuum has today largely replaced other arc-quenching media, such as oil or
SF6 gas, for many switching applications in the medium-voltage sector. ...
www.industrialtechnology.co.uk/2000/jul/abb.html


GOOGLE HITS

arc quenching: 605
arc extinguishing 354
arc suppression 20



    Reference: http://www.hpo.hu/classifications/ipc/ipc6/eh01h.htm#H01H001...
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 98
Grading comment
Hálás köszönet!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Vagy arc quenching, arc suppression. Bár hogy az olajhoz mi köze...?
17 mins

agree  Attila Piróth: Két szóba írnám, nem kötőjellel. Endre javaslatai is jók.
11 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
extinguisher or supressor


Explanation:
ívoltás: villamos áramkör megszakításakor fellépő villamos ív jelenség kioltása. Ez az ív a megszakítást végző készülék sarkai/érintkezői között lép fel. Régebbi megoldások: olajfürdő, amelyben a villamos ív gázokat kelt, és a felépülő nyomás miatti áramlások a fürdőben elvezetik az ív hőtartalmát. Modernebb megoldások: préslevegőt fújnak az ívpályába - semleges oltógázt alkalmaznak szigetelő közegnek (SF6) stb. (Mindez töredék másodpercek alatt játszódik le - általában.)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 145