KudoZ home » Hungarian to French » Finance (general)

hátrasorolt kötelezettség

French translation: dettes subordonnée


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:hátrasorolt kötelezettség
French translation:dettes subordonnée
Entered by: DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation

14:50 Jul 5, 2007
Hungarian to French translations [PRO]
Finance (general) / pénzügyi mérleg
Hungarian term or phrase: hátrasorolt kötelezettség
A hátrasorolt kötelezettség olyan, ténylegesen a vállalkozó rendelkezésére bocsátott kapott kölcsön,

* amelyet a vállalkozó bevonhat adóssága rendezésébe,
* a törlesztések sorrendjében a tulajdonosok előtti legutolsó helyen áll, azt a vállalkozó felszámolása vagy csődje esetén csak a többi hitelező kielégítése után kell kiegyenlíteni,
* a kölcsön visszafizetési határideje vagy meghatározatlan, vagy a jövőbeni eseményektől függ, de eredeti futamideje öt évet meghaladó lejáratú,
* a kölcsön törlesztése az eredeti lejárat vagy a szerződésben kikötött felmondási idő előtt nem lehetséges.

A hátrasorolt kötelezettségek tételei:

* Hátrasorolt kötelezettségek kapcsolt vállalkozással szemben
* Hátrasorolt kötelezettségek egyéb részesedési viszonyban lévő vállalkozással szemben
* Hátrasorolt kötelezettségek egyéb gazdálkodóval szemben
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
dettes subordonnée
Explanation:
sejtésem szerint

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-07-05 14:55:42 GMT)
--------------------------------------------------

+s
Selected response from:

Ilona Mátyus
Hungary
Grading comment
Köszönöm, Ilona
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dettes subordonnée
Ilona Mátyus
3dette subordonnée O.K.
Éva Méh


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dettes subordonnée


Explanation:
sejtésem szerint

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-07-05 14:55:42 GMT)
--------------------------------------------------

+s

Ilona Mátyus
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm, Ilona

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: van még a "créance de rang inférieur" is, de a dette subordonnée is teljesen jó (esetleg dette chirographaire)
13 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dette subordonnée O.K.


Explanation:
Egy angol szövegemben (EP) az alárendelt kölcsöntőke (Subordinated Loan Capital) definíciója: "olyan kölcsön, amelyet a társaság felszámolása esetén az csak valamennyi más kötelezettségének teljes kiegyenlítése után fizet vissza". A subordinated loanra pedig ezeket találtam: prêt subordonné (subordinated loan), prêt non privilégié (subordinated loan). Ez a másik irányból nézve akkor tényleg dette subordonnée lehet.


    Reference: http://www.websters-online-dictionary.org/definition/SUBORDI...
    Reference: http://neumann.hec.ca/cref/pdf/c-03-09e.pdf
Éva Méh
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian