KudoZ home » Hungarian to German » Botany

é.v.i.

German translation: élelmezés-egészségügyi várakozási idők


12:01 Mar 30, 2007
Hungarian to German translations [PRO]
Botany / Botanik
Hungarian term or phrase: é.v.i.
ez egy rövidités, utána zárójelben következik (nap)
Beatrix 07
German translation:élelmezés-egészségügyi várakozási idők
Explanation:
Amennyiben védekezni kell valamelyik gombabetegség ellen, a betakarítás közelsége miatt legfontosabb az élelmezés-egészségügyi várakozási idők áttanulmányozása és szigorú betartása.

A csomagoló burkolaton illetve a szerjegyzékben találhatják meg, ez utóbbiban é.v.i. rövidítés alatt.

Az élelmezés-egészségügyi várakozási idő azt az időtartamot jelzi napokban megadva, melynek az utolsó permetezés és a szüret között el kell telnie.



Élelmezés-egészségügyi várakozási idő: Az az időtartam (nap), melynek az utolsó növényvédő szeres kezelés és a betakarítás, felhasználás között kell eltelnie. Ha é.v.i.: nk jelölésű, akkor nincs korlátozás. Ha é.v.i.: - jelölésű, akkor nem értelmezhető (pl. dísznövények). A csávázószerekkel kezelt terméket (pl. kukorica vetőmag) élelmezési és takarmányozási célra felhasználni tilos (jelölése: é.v.i.: x). (A jelölések a 2005-ös Növényvédő szerek, termésnövelő anyagok c. kiadványban használt jelölések.)

é.v.i.: (lásd: Élelmezés-egészségügyi várakozási idő)
Selected response from:

Übersetzungsbüro BUDAPEST-TRANSLATIONS
Austria
Grading comment
köszönöm!!!!!!!!!!!!!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4élelmezés-egészségügyi várakozási időkÜbersetzungsbüro BUDAPEST-TRANSLATIONS
3Élelmezés-egészségügyi várakozási időCHelle


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
élelmezés-egészségügyi várakozási idők


Explanation:
Amennyiben védekezni kell valamelyik gombabetegség ellen, a betakarítás közelsége miatt legfontosabb az élelmezés-egészségügyi várakozási idők áttanulmányozása és szigorú betartása.

A csomagoló burkolaton illetve a szerjegyzékben találhatják meg, ez utóbbiban é.v.i. rövidítés alatt.

Az élelmezés-egészségügyi várakozási idő azt az időtartamot jelzi napokban megadva, melynek az utolsó permetezés és a szüret között el kell telnie.



Élelmezés-egészségügyi várakozási idő: Az az időtartam (nap), melynek az utolsó növényvédő szeres kezelés és a betakarítás, felhasználás között kell eltelnie. Ha é.v.i.: nk jelölésű, akkor nincs korlátozás. Ha é.v.i.: - jelölésű, akkor nem értelmezhető (pl. dísznövények). A csávázószerekkel kezelt terméket (pl. kukorica vetőmag) élelmezési és takarmányozási célra felhasználni tilos (jelölése: é.v.i.: x). (A jelölések a 2005-ös Növényvédő szerek, termésnövelő anyagok c. kiadványban használt jelölések.)

é.v.i.: (lásd: Élelmezés-egészségügyi várakozási idő)

Example sentence(s):
  • é.v.i.: (lásd: Élelmezés-egészségügyi várakozási idő)

    Reference: http://www.agroforras.hu/index.php?content=39
    Reference: http://www.gazdabolt.hu/index.php?content=117
Übersetzungsbüro BUDAPEST-TRANSLATIONS
Austria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
köszönöm!!!!!!!!!!!!!!!

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Élelmezés-egészségügyi várakozási idő


Explanation:
Megadja, hogy a növényvédelemnek kitett mezőgazdasági termék mennyi idő után fogyasztható.

CHelle
Germany
Native speaker of: German