KudoZ home » Hungarian to German » Law: Contract(s)

zártkerti ingatlan

German translation: Grundstück im Aussenbereich


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:zártkerti ingatlan
German translation:Grundstück im Aussenbereich
Entered by: Beatrix 07

07:42 Feb 15, 2009
Hungarian to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Jura
Hungarian term or phrase: zártkerti ingatlan
szerződésben áll: Eladó a zártkerti ingatlant Vevőnek eladja
Beatrix 07
Grundstück im Aussenbereich
Explanation:
A zártkert kategória megszűnt (http://archivum.epiteszforum.hu/muhely_utopia.php?muid=101).
Ma egyszerűen külterület (http://www.ingatlanbazar.hu/common/kerdes.php?tid=588).
Megfelelője az Aussenbereich.
Selected response from:

Pal Toth
Hungary
Grading comment
köszönöm a segitséget és a linkeket is!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Grundstück im Aussenbereich
Pal Toth
4Immobilie mit geschlossenem Garten
János Kaiser
3Immobilie zur privaten landwirtschaftlichen Nutzung
Iris Réthy
Summary of reference entries provided
mi a zártkert?
Iris Réthy

  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Immobilie mit geschlossenem Garten


Explanation:
Man könnte auch sagen "eingezäunter Gerten", aber das würde Mauerwerke ausschliessen.

Example sentence(s):
  • Es steht eine Immobilie mit geschlossenem Garten zum Verkauf
János Kaiser
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Immobilie zur privaten landwirtschaftlichen Nutzung


Explanation:
siehe Referenzeintrag

Iris Réthy
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: köszönöm


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Grundstück im Aussenbereich


Explanation:
A zártkert kategória megszűnt (http://archivum.epiteszforum.hu/muhely_utopia.php?muid=101).
Ma egyszerűen külterület (http://www.ingatlanbazar.hu/common/kerdes.php?tid=588).
Megfelelője az Aussenbereich.


Example sentence(s):
  • Außenbereich ist ein Begriff im deutschen Bauplanungsrecht. Neben dem Außenbereich gibt es den mittels Bebauungsplänen überplanten Bereich und den Innenbereich.

    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Au%C3%9Fenbereich
    Reference: http://www.juraforum.de/lexikon/Au%C3%9Fenbereich
Pal Toth
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm a segitséget és a linkeket is!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ferenc BALAZS: Szerintem is.
8 mins




Reference comments


2 hrs peer agreement (net): +1
Reference: mi a zártkert?

Reference information:
A földtörvény (1994 évi LV törvény) 5. § (1) y) szerint: zártkert: a település külterületének nagyüzemi mezőgazdasági művelésre alkalmatlan része, amelynek az a rendeltetése, hogy a magánszemélyek termőföld tulajdona és használata ott állandósuljon.

szóval inkább egy jogi fogalom minthogy tényleg körül lenne véve kerítéssel vagy fallal...

Iris Réthy
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Ferenc BALAZS: Igen, ez nyilvánvaló.
43 mins