KudoZ home » Hungarian to German » Tech/Engineering

térfigyelő rendszer

German translation: Videoüberwachungssystem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:térfigyelő rendszer
German translation:Videoüberwachungssystem
Entered by: Judit Babcsányi

16:49 Jan 26, 2004
Hungarian to German translations [PRO]
Tech/Engineering
Hungarian term or phrase: térfigyelő rendszer
szintén a határőrségnél
Judit Babcsányi
Hungary
(Video-)Überwachungssystem
Explanation:
Szerintem a "tér"-nek ebben az összefüggésben nincs német megfeleloje. Viszont majdnem mindig hozzáteszik a "Video-" jelzot (feltéve persze, hogy a rendszer videotechnikán alapul).

A "Raum-" ill. "Flächenüberwachung" mást jelent (nekem a "tér" után kutatva csak ez jutott eszembe).
Selected response from:

Endre Both
Germany
Grading comment
Köszönöm. Ezt használják.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Flächen-Überwachung
Andras Szekany
3(Video-)Überwachungssystem
Endre Both


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
térfigyelõ rendszer
(Video-)Überwachungssystem


Explanation:
Szerintem a "tér"-nek ebben az összefüggésben nincs német megfeleloje. Viszont majdnem mindig hozzáteszik a "Video-" jelzot (feltéve persze, hogy a rendszer videotechnikán alapul).

A "Raum-" ill. "Flächenüberwachung" mást jelent (nekem a "tér" után kutatva csak ez jutott eszembe).


    Reference: http://www.freace.de/artikel/jul2003/cts020703.html
Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 94
Grading comment
Köszönöm. Ezt használják.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
térfigyelõ rendszer
Flächen-Überwachung


Explanation:
"video"-rendszernek pongyolán szokták nevezni (bár általában video készülék is van benne)
Fläche: ezt a fogalmat használjuk ha területrõl van szó, pl. a megye területe = Fläche des Bezirkes

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 136