KudoZ home » Hungarian to Romanian » Law/Patents

igazgatásrendészet

Romanian translation: evidenţa străinilor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:igazgatásrendészet
Romanian translation:evidenţa străinilor
Entered by: Péter Tófalvi

22:09 Jan 13, 2003
Hungarian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents / public administration
Hungarian term or phrase: igazgatásrendészet
Régen ez a rendőrségi terület foglalkozott a személyi igazolványok, jogosítványok stb. kiadásával, itt kellett bejelenteni a lakhelyváltozást is. Az utóbbi időben Magyarországon ezeket a feladatokat átvették az okmányirodák. Romániában szerintem még van igazgatásrendészet.
Péter Tófalvi
Hungary
itt folytatom...
Explanation:
Azokat a feladatokat, melyeket a kiegészítéseidben írtál, Romániában a rendőrség végzi, úgy néz ki.

Lásd (bár nagyon nehezen töltődik):


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-16 07:37:26 (GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat, most látom, hogy milyen okosat mondtam. Én arra gondoltam, hogy a Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei nem tartozik a rendőrséghez, csak a belügyminisztériumhoz, ezzel szemben a többi, amit írtál a rendőrséghez.

A rendőrségen belül úgy nézem, hogy az igazgatásrendészetnek talán a Politia de Siguranta Publica felel meg. Te mire jutottál?

http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Politia_Romana/StructPol/...

http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Politia_Romana/UnitPol/un...



--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-16 19:57:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Te tudod végül is, hogy mire van szükséged. Ha csak egy általános körülírásra, akkor valószínűleg igazad van. Ha viszont az illető magyarországi intézménynek keresed a román párját, akkor nehéz dolgod van.
Hogy a Siguranta mi volt régebb az egy dolog. Én innen vettem az ötletet ( a linkeket azért szokták megadni, hogy nézd is meg, mi van ott!):
Poliţia Judiciară:
Direcţia Poliţiei Judiciare;
Direcţia Poliţiei Economico-Financiare;
Institutul de Criminalistică;
Serviciul Independent de Arme, Explozivi şi Substanţe Toxice.
Poliţia de Siguranţă Publică:
Direcţia Poliţiei de Ordine Publică;
Direcţia Poliţiei Rutiere;
Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii;
Direcţia Poliţiei Transporturi;
Serviciul Independent Dispecerat, Paza Sediu şi Control Acces.
Poliţia Administrativă:
Direcţia de Logistică;
Direcţia Cazier Judiciar şi Evidenţă Operativă.

A fennebb megadott első linken lehet ezt megtalálni. Én ezt úgy értelmezem, hogy a közlekedési dolgokkal foglalkozó osztály legalábbis ide tartozik.

Találtam egy másik oldalt, ahonnan úgy veszem ki, hogy a fegyverviselési engedélyekkel kapcsolatos dolgok is a Directia Politiei de Ordine Publica részleghez tartoznak, mely szintén a Politia de Siguranta Publica alárendelt osztálya.

Íme:
Serviciul Poliţiei de Ordine Publică din cadrul I.P.J. Timiş, prin şeful acestei formaţiuni, mr. Gheorghe Moldovan, ne-a comunicat că, în conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 17/1996 privind regimul armelor de foc şi muniţiilor, în perioada 8-11 august se va efectua, la A.J.V.P.S. Timiş, la sediul din Timişoara, str. Tuşnad nr. 17, vizarea permiselor de armă, în cazul deţinătorilor care nu s-au prezentat până la data de 31 iulie. Cei în cauză vor avea asupra lor, în vederea acestei operaţiuni, permisul de armă, armele înscrise în act şi permisul de vânătoare (pentru membrii asociaţiilor de vânătoare legal constituite). Aplicarea vizei se face în baza unei cereri-tip ce va putea fi procurată în locul stabilit pentru viză, pe care se va aplica un timbru fiscal de 800 de lei. Poliţia atrage atenţia posesorilor de arme că neprezentarea la această vizare, în această perioadă, fără motive întemeiate, se sancţionează cu anularea autorizării şi reţinerea permisului de armă.

Itt a link is, ahonnan az idézetet vettem:
http://www.agenda.ro/32-00-19.htm

Arra pedig, hogy a szabálysértésekkel kik foglalkoznak, attól függ, hogy milyen típusú szabálysértésről van szó. Lehet az gazdasági, közlekedési stb.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 11:18:31 (GMT)
--------------------------------------------------

A román lapon is még vannak mindenféle osztályok, nem vettem ki az egészet.
Köszi, hogy megadtad a magyarországi felépítést, biztos sokaknak hasznos lehet.
Én így már végképp össze vagyok zavarodva a kérdésre adott helyes választ illetően.
Most, ha a te listádat az enyémmel összevetem, akkor a Politia de Siguranta Publica talán A Közbiztonsági Főigazgatónak felel meg, a Közrendvédelmi Főosztály lehetne a (Serviciul) Politiei de Ordine Publica, legalábbis az elnevezés szerint, és akkor még mindig nincs meg az Igazgatásrendészeti Főosztály. Viszont ezen a linken (http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Politia_Romana/UnitPol/un... a felépítés egy kicsit különbözik, itt szerepel még egy olyan is, hogy Compartimentul Organizare-Coordonare si Masuri de Ordine. Ez lenne a keresett kifejezés? Ezt mindenképp még csak sok kutatással lehet kisütni, alaposan meg kellene nézni, hogy melyik osztály mit csinál Mo-n és Romániában. Erre én viszont most nem vállalkozom.
Sok sikert neked!
Selected response from:

Katalin Rozália Szász
Grading comment
Helyes válasz nincs, mert az igazgatásrendészet egy gyűjtőfogalom, a román rendőrségnél több igazgatóság hatáskörébe tartozik, Magyarországon sem csak egy osztály foglalkozik ilyen ügyekkel egyébként, úgyhogy maradjon ez a fogalom, akárcsak az Etruszk A írás, egyelőre a megfejtetlenség homályában.
Talán: rezolvarea problemelor contraventionale si eliberare acte...

A munka ennek ellenére értékelendő.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei
Susanna & Christian Popescu GbR
4itt folytatom...
Katalin Rozália Szász
4birouri de evidenta a populatiei
Elvira Stoianov


Discussion entries: 10





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
birouri de evidenta a populatiei


Explanation:
asa se vor numi si in Romania, daca imi amintesc bine, cand vor intra sub egida primariilor

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 47

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei


Explanation:
- tine inca de M.I si:
*Este structură a Ministerului de Interne care execută sarcinile ce îi revin privind evidenţa populaţiei, eliberarea actelor de identitate, stabilirea şi schimbarea domiciliului şi reşedinţei cetăţenilor români cu domiciliul în România şi asigură funcţionarea, păstrarea şi exploatarea evidenţelor pe această linie, în conformitate cu prevederile legale, cu ordinele şi instrucţiunile şi normele unitare de protecţie şi securitate a datelor*

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 20:40:16 (GMT)
--------------------------------------------------

ha valakinek ellopják a személyi igazolványát, akkor azt itt jelenti be. Lássd:
http://politia.galati.ro/body/html/ro/info/acte_necesare/2/


    Reference: http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Directia_GEIP/AtrDGEIP/DG...
    Reference: http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Directia_GEIP/AtributiiDG...
Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Rozália Szász
15 hrs
  -> köszi

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
itt folytatom...


Explanation:
Azokat a feladatokat, melyeket a kiegészítéseidben írtál, Romániában a rendőrség végzi, úgy néz ki.

Lásd (bár nagyon nehezen töltődik):


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-16 07:37:26 (GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat, most látom, hogy milyen okosat mondtam. Én arra gondoltam, hogy a Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei nem tartozik a rendőrséghez, csak a belügyminisztériumhoz, ezzel szemben a többi, amit írtál a rendőrséghez.

A rendőrségen belül úgy nézem, hogy az igazgatásrendészetnek talán a Politia de Siguranta Publica felel meg. Te mire jutottál?

http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Politia_Romana/StructPol/...

http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Politia_Romana/UnitPol/un...



--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-16 19:57:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Te tudod végül is, hogy mire van szükséged. Ha csak egy általános körülírásra, akkor valószínűleg igazad van. Ha viszont az illető magyarországi intézménynek keresed a román párját, akkor nehéz dolgod van.
Hogy a Siguranta mi volt régebb az egy dolog. Én innen vettem az ötletet ( a linkeket azért szokták megadni, hogy nézd is meg, mi van ott!):
Poliţia Judiciară:
Direcţia Poliţiei Judiciare;
Direcţia Poliţiei Economico-Financiare;
Institutul de Criminalistică;
Serviciul Independent de Arme, Explozivi şi Substanţe Toxice.
Poliţia de Siguranţă Publică:
Direcţia Poliţiei de Ordine Publică;
Direcţia Poliţiei Rutiere;
Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii;
Direcţia Poliţiei Transporturi;
Serviciul Independent Dispecerat, Paza Sediu şi Control Acces.
Poliţia Administrativă:
Direcţia de Logistică;
Direcţia Cazier Judiciar şi Evidenţă Operativă.

A fennebb megadott első linken lehet ezt megtalálni. Én ezt úgy értelmezem, hogy a közlekedési dolgokkal foglalkozó osztály legalábbis ide tartozik.

Találtam egy másik oldalt, ahonnan úgy veszem ki, hogy a fegyverviselési engedélyekkel kapcsolatos dolgok is a Directia Politiei de Ordine Publica részleghez tartoznak, mely szintén a Politia de Siguranta Publica alárendelt osztálya.

Íme:
Serviciul Poliţiei de Ordine Publică din cadrul I.P.J. Timiş, prin şeful acestei formaţiuni, mr. Gheorghe Moldovan, ne-a comunicat că, în conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 17/1996 privind regimul armelor de foc şi muniţiilor, în perioada 8-11 august se va efectua, la A.J.V.P.S. Timiş, la sediul din Timişoara, str. Tuşnad nr. 17, vizarea permiselor de armă, în cazul deţinătorilor care nu s-au prezentat până la data de 31 iulie. Cei în cauză vor avea asupra lor, în vederea acestei operaţiuni, permisul de armă, armele înscrise în act şi permisul de vânătoare (pentru membrii asociaţiilor de vânătoare legal constituite). Aplicarea vizei se face în baza unei cereri-tip ce va putea fi procurată în locul stabilit pentru viză, pe care se va aplica un timbru fiscal de 800 de lei. Poliţia atrage atenţia posesorilor de arme că neprezentarea la această vizare, în această perioadă, fără motive întemeiate, se sancţionează cu anularea autorizării şi reţinerea permisului de armă.

Itt a link is, ahonnan az idézetet vettem:
http://www.agenda.ro/32-00-19.htm

Arra pedig, hogy a szabálysértésekkel kik foglalkoznak, attól függ, hogy milyen típusú szabálysértésről van szó. Lehet az gazdasági, közlekedési stb.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 11:18:31 (GMT)
--------------------------------------------------

A román lapon is még vannak mindenféle osztályok, nem vettem ki az egészet.
Köszi, hogy megadtad a magyarországi felépítést, biztos sokaknak hasznos lehet.
Én így már végképp össze vagyok zavarodva a kérdésre adott helyes választ illetően.
Most, ha a te listádat az enyémmel összevetem, akkor a Politia de Siguranta Publica talán A Közbiztonsági Főigazgatónak felel meg, a Közrendvédelmi Főosztály lehetne a (Serviciul) Politiei de Ordine Publica, legalábbis az elnevezés szerint, és akkor még mindig nincs meg az Igazgatásrendészeti Főosztály. Viszont ezen a linken (http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Politia_Romana/UnitPol/un... a felépítés egy kicsit különbözik, itt szerepel még egy olyan is, hogy Compartimentul Organizare-Coordonare si Masuri de Ordine. Ez lenne a keresett kifejezés? Ezt mindenképp még csak sok kutatással lehet kisütni, alaposan meg kellene nézni, hogy melyik osztály mit csinál Mo-n és Romániában. Erre én viszont most nem vállalkozom.
Sok sikert neked!


    Reference: http://www.mi.ro/Diacritice/ArmeMI/Politia_Romana/CompetPol/...
Katalin Rozália Szász
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 34
Grading comment
Helyes válasz nincs, mert az igazgatásrendészet egy gyűjtőfogalom, a román rendőrségnél több igazgatóság hatáskörébe tartozik, Magyarországon sem csak egy osztály foglalkozik ilyen ügyekkel egyébként, úgyhogy maradjon ez a fogalom, akárcsak az Etruszk A írás, egyelőre a megfejtetlenség homályában.
Talán: rezolvarea problemelor contraventionale si eliberare acte...

A munka ennek ellenére értékelendő.