KudoZ home » Hungarian to Romanian » Medical (general)

szérumban emelkedett alkalikus foszfát

Romanian translation: fosfatază alcalină serică


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:szérumban emelkedett alkalikus foszfát
Romanian translation:fosfatază alcalină serică
Entered by: Krisztina Szűcs

21:04 Feb 12, 2009
Hungarian to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Hungarian term or phrase: szérumban emelkedett alkalikus foszfát
Orvosi leletben a "klinikai kémia" rovatban a "se. alk. foszfát" rövidítés található, ami sejtésem szerint "szérumban emelkedett alkalikus foszfát", melynek értéke 174 U/L.
Mi lehet románul?
Krisztina Szűcs
Romania
fosfatază alcalină serică
Explanation:

Ha a forrásszövegben csak „se. alk. foszfat.” (szérum alkalikus foszfatáz) szerepel, akkor nem szabad hozzátenni azt, hogy emelkedett. Ez csak a laborleletek sima felsorolása lehet, egyebet nem szabad hozzátenni.

Ha emelkedett, akkor „fosfatază alcalină serică crescută”, vagy „valori crescute ale fosfatazei alcaline serice", de a te szövegedben nincs szó emelkedett értékekről.
Selected response from:

Elizabeth Rudin
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2fosfatază alcalină sericăElizabeth Rudin
4fosfatază alcalină ridicată în ser
Janos Fazakas


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fosfatază alcalină ridicată în ser


Explanation:
sószerinti fordításban

Janos Fazakas
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, János!


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
fosfatază alcalină serică


Explanation:

Ha a forrásszövegben csak „se. alk. foszfat.” (szérum alkalikus foszfatáz) szerepel, akkor nem szabad hozzátenni azt, hogy emelkedett. Ez csak a laborleletek sima felsorolása lehet, egyebet nem szabad hozzátenni.

Ha emelkedett, akkor „fosfatază alcalină serică crescută”, vagy „valori crescute ale fosfatazei alcaline serice", de a te szövegedben nincs szó emelkedett értékekről.


Elizabeth Rudin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: Kedves Elizabeth, igaza van! Figyelmetlen voltam, valóban nem "emelkedett". Köszönöm a figyelmeztetést :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lidia Matei
13 hrs
  -> Mulţumesc, Lidia.

agree  Antonia Toth
20 hrs
  -> Mulţumesc, Antonia.