KudoZ home » Indonesian to English » General / Conversation / Greetings / Letters

Qt da dgar2 so ta bae kank?

English translation: I didn't heard news about you for a long time, are you allready succeed ?


08:28 Sep 4, 2008
Indonesian to English translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / Menadonese
Indonesian term or phrase: Qt da dgar2 so ta bae kank?
Qt da dgar2 so ta bae kank?
MarcHeeren
English translation:I didn't heard news about you for a long time, are you allready succeed ?
Explanation:
saya tidak pernah dengar lagi kabarmu terakhir sudah sukses kah

Pada waktu Yonex masih kacili ( SD ), dia ingin s'kali untuk ba'liat kota metropolitan, mar apa daya, kaluarga ndak mampu. Pada waktu Yonex lulus SMP, dia so mangarti deng ilmu pengetahuan deng wawasan yang luas. Suatu hari Yonex datang pa depe papa deng ****lang bagini : " Pa, so cukup Yonex bikin susah pa' Papa, saat ini Yonex mo tolong keluarga untuk bisa hidup sanang". Yonex pe Papa manyaot : " Yonex cuma ngana itu torang pe Penghapan terakhir, Torang dari keluarga ndak mampu, mar kalo ngana mo pigi, torang mo jual kobong untuk ngana pe biaya sekolah".
Lanjut cerita, Yonex so jadi ta bae, mar ndak pernah bakirim berita pa orang tua. Suatu hari Yonex inga depe keluarga deng Yonex langsung ba kirim surat. Depe papa ba balas itu surat deng baminta Yonex untuk kirim depe Foto terkini ato Yonex sandiri datang. Mar Yonex ndak ada waktu untuk datang sebab Yonex so pimpin 3 Perusahaan di Jakarta. Yonex hanya pikir untuk ba Kirim Foto.
Dia panggil sopirpribadinya untuk cari tampa ba Foto, Dia ba pikir kalo di monas, so tabiasa, sabang hari orang datang cuma mo kase lia tu monas, Deng kalo ancol dia pikir so talalu banyak tu foto yang ta pampang ancol. Dia pangge de pe sopir pribadi untuk ka Taman Mini, mar di tenga perjalanan dia pikir lagi Banyak juga orang yang ka situ, Nah dia dapat ide untuk pi ka Taman Ragunan Jakarta, akhirnya sopir ba belo arah untuk pi taman Ragunan. Sampe disana, dia bingung untuk cari tampa yang bagus, Lagi asyik ba pikir, lewat orang Utan dan dia langsung respon : " nah ini dia yang ndak ada orang ba poto akang".
OLanjut cerita dia cirim tu poto deng dibawa hanya di tulis " Papa ini Yonex " De pe papa terima tu poto. Mar De pe papa Balas surat deng rasa kecewa untuk Yonex, sebab dalam harapan de pe papa yang sudah berpuluh tahun tidak dapa kabar pasti so ta bae deng so tambah ganteng. De pe isi surat itu yaitu " YONEX JANG BEKING SAKIT HATI PAPA LAGI, MANGAKU JO DENG PAPA, SEBENARNYA NGANA YANG MANA? SEBELAH KIRI ATAU KANAN ".
Ha . . . a. . . a. . . aa . . .

Itulah Yonex dari Kawangkoan .

Selected response from:

ivo abdman
Indonesia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5I didn't heard news about you for a long time, are you allready succeed ?
ivo abdman
3I heard it's not so good?
Indra Sofyar


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
I heard it's not so good?


Explanation:
IMO

Indra Sofyar
Indonesia
Works in field
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in category: 4

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
I didn't heard news about you for a long time, are you allready succeed ?


Explanation:
saya tidak pernah dengar lagi kabarmu terakhir sudah sukses kah

Pada waktu Yonex masih kacili ( SD ), dia ingin s'kali untuk ba'liat kota metropolitan, mar apa daya, kaluarga ndak mampu. Pada waktu Yonex lulus SMP, dia so mangarti deng ilmu pengetahuan deng wawasan yang luas. Suatu hari Yonex datang pa depe papa deng ****lang bagini : " Pa, so cukup Yonex bikin susah pa' Papa, saat ini Yonex mo tolong keluarga untuk bisa hidup sanang". Yonex pe Papa manyaot : " Yonex cuma ngana itu torang pe Penghapan terakhir, Torang dari keluarga ndak mampu, mar kalo ngana mo pigi, torang mo jual kobong untuk ngana pe biaya sekolah".
Lanjut cerita, Yonex so jadi ta bae, mar ndak pernah bakirim berita pa orang tua. Suatu hari Yonex inga depe keluarga deng Yonex langsung ba kirim surat. Depe papa ba balas itu surat deng baminta Yonex untuk kirim depe Foto terkini ato Yonex sandiri datang. Mar Yonex ndak ada waktu untuk datang sebab Yonex so pimpin 3 Perusahaan di Jakarta. Yonex hanya pikir untuk ba Kirim Foto.
Dia panggil sopirpribadinya untuk cari tampa ba Foto, Dia ba pikir kalo di monas, so tabiasa, sabang hari orang datang cuma mo kase lia tu monas, Deng kalo ancol dia pikir so talalu banyak tu foto yang ta pampang ancol. Dia pangge de pe sopir pribadi untuk ka Taman Mini, mar di tenga perjalanan dia pikir lagi Banyak juga orang yang ka situ, Nah dia dapat ide untuk pi ka Taman Ragunan Jakarta, akhirnya sopir ba belo arah untuk pi taman Ragunan. Sampe disana, dia bingung untuk cari tampa yang bagus, Lagi asyik ba pikir, lewat orang Utan dan dia langsung respon : " nah ini dia yang ndak ada orang ba poto akang".
OLanjut cerita dia cirim tu poto deng dibawa hanya di tulis " Papa ini Yonex " De pe papa terima tu poto. Mar De pe papa Balas surat deng rasa kecewa untuk Yonex, sebab dalam harapan de pe papa yang sudah berpuluh tahun tidak dapa kabar pasti so ta bae deng so tambah ganteng. De pe isi surat itu yaitu " YONEX JANG BEKING SAKIT HATI PAPA LAGI, MANGAKU JO DENG PAPA, SEBENARNYA NGANA YANG MANA? SEBELAH KIRI ATAU KANAN ".
Ha . . . a. . . a. . . aa . . .

Itulah Yonex dari Kawangkoan .



ivo abdman
Indonesia
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in category: 16