KudoZ home » Indonesian to English » Management

GA

English translation: General Affairs

Advertisement

Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs
(or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.
GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Indonesian term or phrase:GA
English translation:General Affairs
Entered by: Hadiyono Jaqin
Options:
- Contribute to this entry
- Include in personal glossary

02:12 Feb 4, 2009
Indonesian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Management
Indonesian term or phrase: GA
Seperti dalam judul jabatan "direktur GA."

Apa itu? Direktur Gunung Api?

Terima kasih sebelumnya.
Mark Oliver
Local time: 22:43
General Affairs
Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 38 menit (2009-02-04 02:50:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Namanya juga pingin keren... berbau kebarat-baratan. Kalau ada bahasa Inggrisnya, rasanya gimana gitu lho.... :) Keren abis....
Selected response from:

Hadiyono Jaqin
Thailand
Local time: 12:43
Grading comment
Terima kasih Bapak Hadiyono.
4 KudoZ points were awarded for this answer

Advertisement


Summary of answers provided
3 +3General Affairs
Hadiyono Jaqin
5General Affairs
Kresna Luginawati


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
General Affairs


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 38 menit (2009-02-04 02:50:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Namanya juga pingin keren... berbau kebarat-baratan. Kalau ada bahasa Inggrisnya, rasanya gimana gitu lho.... :) Keren abis....

Hadiyono Jaqin
Thailand
Local time: 12:43
Works in field
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Terima kasih Bapak Hadiyono.
Notes to answerer
Asker: Tapi dengan Google juga ada ratusan kemungkinan yg lain dong. General accounting, global affairs, dll.

Asker: ya, rupanya "general affairs" sangat sering dipakai di Indonesia, terima kasih sekali. Kok pakai frase bahasa Inggris ini? Khususnya kalau di Amrik ini nggak ada sama sekali di perusahaan-perusahaan sini.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Hermawan: Google search would suffice: "General Affairs (GA)"
9 mins
  -> Thanks Pak Harry

agree  Arfan Achyar
24 mins
  -> Thanks Pak Arfan

agree  Eddie R. Notowidigdo
1 hr
  -> Thanks Pak Eddie
Login to enter a peer comment (or grade)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
General Affairs


Explanation:
Pada hasil penelusuran Google, General Affairs memang banyak ditemukan, terutama pada iklan lowongan pekerjaan. Pada hasil penelusuran Kompas.com, frase ini juga sering digunakan.

Example sentence(s):
  • Direktur Human Capital and General Affairs PT Telkom Faisal Syam mewakili Yayasan Pendidikan Telkom berharap, lulusan IMT ke depan itu bisa bersaing di pasar kerja internasional.

    Reference: http://www.google.co.id/
    Reference: http://kompas.com/
Kresna Luginawati
Indonesia
Native speaker of: Indonesian
Login to enter a peer comment (or grade)




Return to KudoZ list


Changes made by editors
Feb 4, 2009 - Changes made by Hadiyono Jaqin:
Created KOG entryKudoZ term » KOG term


KudoZ™ translation help
The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.



See also:



Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search