KudoZ home » Italian to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

avvolgimento di eccitazione derivata

Bulgarian translation: паралелна възбудителна намотка


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:avvolgimento di eccitazione derivata
Bulgarian translation:паралелна възбудителна намотка
Entered by: Irena Pizzi

18:59 Oct 20, 2007
Italian to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / motori a corrente continua
Italian term or phrase: avvolgimento di eccitazione derivata
За съжаление липсва контекст (таблица, без име и без каквито и да е обяснения, вероятно са части на статора)
Материалът е ръководство по експлоатация на електродвигатели на постоянен ток
ТIA
Irena Pizzi
Italy
паралелна възбудителна намотка
Explanation:
avvolgimento di eccitazione derivata - паралелна възбудителна намотка

avvolgimento di eccitazione serie - последователна възбудителна намотка

(имам ги и на руски :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 ora (2007-10-20 20:30:33 GMT)
--------------------------------------------------

в речника намерих:
паралелна (шунтова) възбудителна намотка
последователна (серийна) възбудителна намотка
(възбудителна намотка = намотка на възбуждане)

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-10-20 21:01:16 GMT)
--------------------------------------------------

а другата е както е написал Труфев (намерих я и като "независима възбудителна намотка")
Selected response from:

Guergana Krasteva
Italy
Grading comment
Благодаря, Гергана!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4секционирана възбудителна намоткаlana06
3паралелна възбудителна намотка
Guergana Krasteva


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
паралелна възбудителна намотка


Explanation:
avvolgimento di eccitazione derivata - паралелна възбудителна намотка

avvolgimento di eccitazione serie - последователна възбудителна намотка

(имам ги и на руски :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 ora (2007-10-20 20:30:33 GMT)
--------------------------------------------------

в речника намерих:
паралелна (шунтова) възбудителна намотка
последователна (серийна) възбудителна намотка
(възбудителна намотка = намотка на възбуждане)

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-10-20 21:01:16 GMT)
--------------------------------------------------

а другата е както е написал Труфев (намерих я и като "независима възбудителна намотка")


    Reference: http://el-ma.tu-sofia.bg/KDEM/M1P1.htm
Guergana Krasteva
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря, Гергана!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
секционирана възбудителна намотка


Explanation:
Струва ми се, че става въпрос за намаляване на ел.магнитния поток при възбудителна намотка, което може да се направи:
чрез шунтиране
чрез секциониране /тоест изключване на части/ или derivazione/

lana06
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 60