KudoZ home » Italian to Croatian » Finance (general)

tasso e mercato

Croatian translation: rizici kamatnih stopa i tržišni rizici


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:tasso e mercato
Croatian translation:rizici kamatnih stopa i tržišni rizici
Entered by: Maja Engel

08:02 Aug 27, 2008
Italian to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Italian term or phrase: tasso e mercato
kontekst: La visita ispettiva della Banca ha avuto come obiettivo principale l’analisi della gestione della banca con particolare attenzione al rispetto dei ratios di vigilanza, alla valutazione delle modalità di rilevazione e gestione dei rischi di credito, liquidità, tasso e mercato, redditività...
da li se to mozda odnosi na kamatne stope i trzisna kretanja?
Maja Engel
rizici kamatnih stopa i tržišni rizici
Explanation:
Tržišni rizici - jedan od mnogobrojnih vidova rizika

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-08-27 19:22:51 GMT)
--------------------------------------------------

Ono što nisam odmah navela je to da se ova riječ rizici odnosi na sve ovo ostalo nabrojeno, tj.: kreditne rizike, rizike likvidnosti, rizike kamatnih stopa, tržišne rizike i rizike rentabilnosti. Možda pitanje nije najspretnije postavljeno jer nedostaje riječ rischi.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-08-28 06:13:47 GMT)
--------------------------------------------------

Otkud sad ideja da ne postoji rizik kamatnih stopa? Barem sam se toga naprevodila u svome dosadašnjem radu. Evo jednog linka o riziku kamatnih stopa.
http://www.limun.hr/main.aspx?id=24913&Page=2

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-08-28 06:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

Točno. Ne radi se samo o riziku kamatnih stopa nego o svim rizicima s kojima se suočava jedna banka u svom poslovanju. Provode se analize rizika jer banka mora ispunjavati određene prudencijalne mjere koje joj propisuje narodna banka.
Selected response from:

xxxZara5
Croatia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1rizici kamatnih stopa i tržišni rizicixxxZara5
3 -1kamatne stope i vrijednost dionica
Nedim Sahovic


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
kamatne stope i vrijednost dionica


Explanation:
Nisam siguran kako bi se to prevelo, ali sam siguran u značenje. Dakle radi se o kamatnim stopama i o njihovom utjecaju na tržišnu vrijednost dionica. Ako se kamatne stope povećavaju, smanjuje se tržišna vrijednost dionica i obrnuto.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-08-28 04:55:27 GMT)
--------------------------------------------------

"Tasso e mercato" je jedna stavka u rizicima i ne smije se gledati odvojeno.

Btw, "rizici kamatnih stopa" uopće ne postoje, a tržišni rizik u ovom slučaju nije pravi prijevod.

Ovo je jedna referenca: www.ostra.bcc.it/content/cart40/cart06/obblfis ;
a na netu će te naći i mnoge druge.

S druge strane, tržišni rizik, kao odvojena stavka, predstavlja nešto sasvim drugo u odnosu na traženi pojam.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-08-28 05:01:31 GMT)
--------------------------------------------------

Ispravljam se... Rizik kamatnih stopa postoji, ali se ovdje ne radi samo o njemu, već je zajedno sa drugim.

Nedim Sahovic
Specializes in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxZara5: Stvari definitivno ne stoje tako. Kao prvo dionice nose dividenu, a ne kamatnu stopu, a na formiranje cijene dionica utječe cijeli niz čimbenika, a prije svega poslovni rezultati tvrtke, potražnja za određenom dionicom itd., a one se uopće ne spominju
11 hrs
  -> Problem je što to ne možete posmatrati odvojeno. Ovdje se ne misli na uticaj dionica na kamatne stope, nego obratno. Ako vi povećate kamatne stope, cijene vaših dionica će pasti i to je siguran podatak. Pogledajte referencu koju sam dodao.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
rizici kamatnih stopa i tržišni rizici


Explanation:
Tržišni rizici - jedan od mnogobrojnih vidova rizika

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-08-27 19:22:51 GMT)
--------------------------------------------------

Ono što nisam odmah navela je to da se ova riječ rizici odnosi na sve ovo ostalo nabrojeno, tj.: kreditne rizike, rizike likvidnosti, rizike kamatnih stopa, tržišne rizike i rizike rentabilnosti. Možda pitanje nije najspretnije postavljeno jer nedostaje riječ rischi.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-08-28 06:13:47 GMT)
--------------------------------------------------

Otkud sad ideja da ne postoji rizik kamatnih stopa? Barem sam se toga naprevodila u svome dosadašnjem radu. Evo jednog linka o riziku kamatnih stopa.
http://www.limun.hr/main.aspx?id=24913&Page=2

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-08-28 06:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

Točno. Ne radi se samo o riziku kamatnih stopa nego o svim rizicima s kojima se suočava jedna banka u svom poslovanju. Provode se analize rizika jer banka mora ispunjavati određene prudencijalne mjere koje joj propisuje narodna banka.

Example sentence(s):
  • Prijedlog HBOR-a za primjenu klauzule izuzeća temelji se na činjenici da HBOR u ime i za račun Republike Hrvatske (dalje: RH) osigurava izvozne poslove od političkih i komercijalnih rizika odnosno tržišnih i netržišnih rizika te tako jedini na ter
  • Tržišni rizik podrazumijeva mogućnost gubitka kapitala uslijed promjene cijena vrijednosnica na tržištu. Cijena određene vrijednosnice može fluktuirati čak i ako se čimbenici kao što su profit, dividende, isplate kamata, konkurentski položaj il

    Prijedlog HBOR-a za primjenu klauzule izuzeća temelji se na činjenici da HBOR u ime i za račun Republike Hrvatske (dalje: RH) osigurava i
    Reference: http://www.pbz.hr/default.asp?jezik=&ru=377&sid=
xxxZara5
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TamaraP: ili samo kamatni rizik: http://www.poslovniforum.hr/about/kamatni_i_devizni_rizik.as...
2 days4 hrs
  -> Hvala!