KudoZ home » Italian to Dutch » Construction / Civil Engineering

impianti urbani

Dutch translation: stroom-, drinkwater- en gasvoorziening + rioolstelsel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:impianti urbani
Dutch translation:stroom-, drinkwater- en gasvoorziening + rioolstelsel
Entered by: Maaike van Vlijmen

16:11 Mar 8, 2008
Italian to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Italian term or phrase: impianti urbani
Context: beschrijving van een bouwproject en alle veiligheidsvoorschriften.
Rischi ambientali
Identificazione dei rischi intrinseci al cantiere o trasmessi dall'ambiente esterno:
1) Impianti urbani già presenti in cantiere

Hoe kan ik hier het best "impianti urbani" vertalen?
Grazie in anticipo!
Maaike van Vlijmen
United Kingdom
stroom-, drinkwater- en gasvoorziening + rioolstelsel
Explanation:
Il termine "impianti urbani" riassume l'insieme delle forniture di energia, acqua potabile e gas + fognature, che possono essere già presenti nel terreno adibito a cantiere, prima ancora che la costruzione dell'edificio inizi.
Selected response from:

Paolo Iarocci
Grading comment
Grazie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2stroom-, drinkwater- en gasvoorziening + rioolstelselPaolo Iarocci
3 +1de al aanwezige fabrieksgebouwenxxxcora leek
3stedelijke fabrieken/productiecentra
Joris Bogaert


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
de al aanwezige fabrieksgebouwen


Explanation:
ik versta onder 'in cantiere' dat ze op het fabrieksterrein staan

xxxcora leek
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sigune
1 hr

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stedelijke fabrieken/productiecentra


Explanation:
Ik veronderstel dat het over fabrieken gaat...

Ook dit kan eventueel: stedelijke industriële sites/bebouwing

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2008-03-08 18:38:36 GMT)
--------------------------------------------------

"in cantiere" kunnen er toch reeds andere fabrieksgebouwen zijn (zoals reeds gezegd door Cora)?

Joris Bogaert
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: maar wat ik niet begrijp is hoe die "in cantiere" kunnen zijn, ik dacht dat het meer om installaties ging ofzo.. iig iets kleiners om daarin te kunnen passen.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  anejin: bestaande infrastructuur op het bouwterrein
5 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
stroom-, drinkwater- en gasvoorziening + rioolstelsel


Explanation:
Il termine "impianti urbani" riassume l'insieme delle forniture di energia, acqua potabile e gas + fognature, che possono essere già presenti nel terreno adibito a cantiere, prima ancora che la costruzione dell'edificio inizi.


    Reference: http://www.hotfrog.it/Societa/IMPIANTI-URBANI-CO-DI-MET-S-R-...
Paolo Iarocci
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Grazie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anejin: in 2 woorden: ondergrondse infrastructuur? zie:http://www.grontmij.nl/site/nl-nl/Werkvelden/Water/Ondergron...
1 day3 hrs
  -> Ja, "ondergrondse infrastruktuur" is nog meer synthetisch. Mijn suggestie kan eventueel in een voetnoot worden geplaatst.

agree  sigune
1 day4 hrs