KudoZ home » Italian to Dutch » History

a testimonianza

Dutch translation: getuigen van


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:a testimonianza
Dutch translation:getuigen van
Entered by: anejin

15:50 Jul 5, 2008
Italian to Dutch translations [Non-PRO]
History
Italian term or phrase: a testimonianza
Marina Italiana: Cimeli legati ai marittimi richiamati o militarizzati a testimonianza dell’impegno della gente di viareggio durante i due conflitti mondiali.

Italiaanse Marine: herinneringen verbonden aan opgeroepen zeelieden, ... als bewijs .... de mensen van Viareggio tijdens de 2 Wereld Oorlogen.

Wil iemand mij nog helpen, het lukt maar niet om hier een normale zin van te maken.
Mille grazie Sigune
sigune
getuigen van
Explanation:
Memorabilia van gemobiliseerde of dienstplichtige zeelieden, die getuigen van de inzet van de inwoners van Viareggio tijdens de Eerste en Tweede Wereldoorlog.

Misschien helpt dit je op weg.
Selected response from:

anejin
Netherlands
Grading comment
Grazie mille
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1getuigen vananejin
3als bewijs van
Maaike van Vlijmen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
als bewijs van


Explanation:
Zoals je zelf al had: als bewijs van: .. als bewijs van de inzet (of betrokkenheid of toewijding oid) van de inwoners van Viareggio tijdens de twee wereldoorlogen.
Misschien is het beter een ander woord te zoeken voor cimeli dan herinneringen. Cimeli zijn echt voorwerpen, meer iets als relikwieën. Tenzij uit de context duidelijk wordt dat het voorwerpen zijn.
Succes!

Maaike van Vlijmen
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
getuigen van


Explanation:
Memorabilia van gemobiliseerde of dienstplichtige zeelieden, die getuigen van de inzet van de inwoners van Viareggio tijdens de Eerste en Tweede Wereldoorlog.

Misschien helpt dit je op weg.

anejin
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Grazie mille

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maaike van Vlijmen: beter! :)
1 hr