KudoZ home » Italian to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

gocciolatoio

Dutch translation: druiplijst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:gocciolatoio
Dutch translation:druiplijst
Entered by: Jan VERHEYDEN

10:01 Feb 5, 2009
Italian to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Italian term or phrase: gocciolatoio
In een handleiding van een diamantpolijstmachine:

La lucidacoste “XXX” è in grado di eseguire:
- ...
- ...
- L’ESECUZIONE DEL GOCCIOLATOIO

Hoe noemen we dit in het Nederlands?

Grazie in anticipo!
Maaike van Vlijmen
United Kingdom
druiplijst
Explanation:
zie Van Dale

hoodmould in het Engels...

zie ook: http://www.samo.it/at-team/prodotti/cabine-doccia/trendy/wel...

en: http://www.brugsdakcentrum.be/product/detail.phtml?id=2317
Selected response from:

Jan VERHEYDEN
Italy
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4druppelgoot/druiprand/druipstrook
Debby Nieberg
4druiplijst
Jan VERHEYDEN
3lekbak
Vincenzo Militano


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
druppelgoot/druiprand/druipstrook


Explanation:
De context die je geeft, is wat summier, maar doorgaans staat dit voor een 'druppelgoot' of soms voor een 'druipstrook' of 'druiprand' of iets dergelijks.

Debby Nieberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lekbak


Explanation:
Ik weet niet precies of het in jouw context past
De uitleg van het Van Dale woordenboek hiervoor is
"bak waarin een lekkende vloeistof wordt opgevangen"

Vincenzo Militano
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 12

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
druiplijst


Explanation:
zie Van Dale

hoodmould in het Engels...

zie ook: http://www.samo.it/at-team/prodotti/cabine-doccia/trendy/wel...

en: http://www.brugsdakcentrum.be/product/detail.phtml?id=2317

Jan VERHEYDEN
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 143
Grading comment
Bedankt!