KudoZ home » Italian to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

coullisse

Dutch translation: koord(sluiting)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:coulisse
Dutch translation:koord(sluiting)
Entered by: Maaike van Vlijmen

21:36 Oct 21, 2007
Italian to Dutch translations [Non-PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
Italian term or phrase: coullisse
Nel segno del comfort. Pantaloni oversize con "coullisse" e bande laterali

Mijn Frans is niet goed! Maar volgens jullie, doelt men hier op die broeken met van die brede pijpen aan de onderkant uit de jaren 70, of van die moderne laag getailleerde/afhangende broeken.?

Help, grazie Sigune
sigune
koord(sluiting)
Explanation:
De Mauro geeft als definitie:
2. sart., doppia cucitura parallela entro cui scorre un cordoncino i due capi del quale, tirati e annodati in vita, arricciano leggermente la stoffa e fanno meglio aderire l’abito al corpo
Een broek met een koord/koordsluiting/koordje dus...

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-10-22 15:10:53 GMT)
--------------------------------------------------

overigens is het coulisse met één l
Selected response from:

Maaike van Vlijmen
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4koord(sluiting)
Maaike van Vlijmen
2lusjes
Sherefedin MUSTAFA


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
lusjes


Explanation:
volgens mij moet het dit zijn. Broek met lusjes of i.d.
Broeken met van die brede pijpen heten: pantaloni a zampa d'elefante! Heb ik altijd grappig doch treffend gevonden.


Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 4

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koord(sluiting)


Explanation:
De Mauro geeft als definitie:
2. sart., doppia cucitura parallela entro cui scorre un cordoncino i due capi del quale, tirati e annodati in vita, arricciano leggermente la stoffa e fanno meglio aderire l’abito al corpo
Een broek met een koord/koordsluiting/koordje dus...

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-10-22 15:10:53 GMT)
--------------------------------------------------

overigens is het coulisse met één l

Maaike van Vlijmen
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4