KudoZ home » Italian to Polish » Agriculture

terapia perfusionale

Polish translation: terapia perfuzyjna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:terapia perfusionale
Polish translation:terapia perfuzyjna
Entered by: Karolina Aniela Wilk

07:21 Feb 18, 2009
Italian to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / preparaty dla krow
Italian term or phrase: terapia perfusionale
Witam wszystkich,
tlumacze preparaty dla krow podawane im po porodzie (po wycieleniu), aby nie dopuscic do wystapienia u nich goraczki, tj. ipocalcemia (ang. milk fever) Oto opis produktu:

L’elevato contenuto di calcio cloruro consente di risolvere gli episodi di ipocalcemia clinica e subclinica anche in associazione con la terapia perfusionale.

Bede wdzieczna za kazda pomoc,
z gory dziekuje
KAROLINA
Karolina Aniela Wilk
terapia perfuzyjna
Explanation:
propozycja
zaraz jeszcze poszukam

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-02-18 10:20:50 GMT)
--------------------------------------------------

Perfuzja to inaczej przepływ. Z punktu widzenia kardiologii, najistotniejsze są zagadnienia przepływu krwi przez różne narządy, szczególnie przez serca. Perfuzja jest wartością zmienną, zależną przede wszystkim od chwilowego zapotrzebowania danego narządu na tlen i substancje odżywcze oraz od intensywności jego pracy. Krew nie tylko dostarcza odpowiednich zasobów, ale również wypłukuje substancje przemiany materii. Przepływ krwi przez dany narząd jest wyrażany procentem rzutu minutowego serca. Wydolność serca jako pompy oraz adekwatna odpowiedź na mechanizmy regulujące jego prace jest konieczna dla zapewnienie adekwatnego ukrwienia każdego z narządów naszego organizmu.

Szczerz mowiac w googglu znalazlam tylko wzmianke dot. chemioterapii perfuzyjnej.
Moze ktos z dosiwdczeniem medycznym pomoze.
Selected response from:

Anna Marta Chelicka-Bernardo
Poland
Grading comment
ale pojawia sie badanie....i po ang.tez dali therapy, wiec postapilam analogicznie.Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3leczenie perfuzyjne
Luiza Wyganowska
3terapia perfuzyjna
Anna Marta Chelicka-Bernardo


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
terapia perfuzyjna


Explanation:
propozycja
zaraz jeszcze poszukam

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-02-18 10:20:50 GMT)
--------------------------------------------------

Perfuzja to inaczej przepływ. Z punktu widzenia kardiologii, najistotniejsze są zagadnienia przepływu krwi przez różne narządy, szczególnie przez serca. Perfuzja jest wartością zmienną, zależną przede wszystkim od chwilowego zapotrzebowania danego narządu na tlen i substancje odżywcze oraz od intensywności jego pracy. Krew nie tylko dostarcza odpowiednich zasobów, ale również wypłukuje substancje przemiany materii. Przepływ krwi przez dany narząd jest wyrażany procentem rzutu minutowego serca. Wydolność serca jako pompy oraz adekwatna odpowiedź na mechanizmy regulujące jego prace jest konieczna dla zapewnienie adekwatnego ukrwienia każdego z narządów naszego organizmu.

Szczerz mowiac w googglu znalazlam tylko wzmianke dot. chemioterapii perfuzyjnej.
Moze ktos z dosiwdczeniem medycznym pomoze.

Anna Marta Chelicka-Bernardo
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 9
Grading comment
ale pojawia sie badanie....i po ang.tez dali therapy, wiec postapilam analogicznie.Thanks

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
leczenie perfuzyjne


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&rlz=1G1GGLQ_PLPL314&q="lec...

Luiza Wyganowska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7