KudoZ home » Italian to Romanian » Electronics / Elect Eng

scatto

Romanian translation: declanşare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:scatto
Romanian translation:declanşare
Entered by: Carmen Copilau

10:45 Feb 13, 2009
Italian to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / proba de rigiditate
Italian term or phrase: scatto
Aggiunta di un comutatore nel retro dello strumento per la predisposizione di correnti di scatto variabili.
Lidia Matei
Romania
declanşare
Explanation:
O părere - curent/tensiune de declanşare

masurarea tensiunii de contact (fara declansare), timpul dedeclansare si **curentul de declansare** (testare semnal rampă) a comutatoarelor de protectie (RCD)• verificarea sensului de invartire a campului in reteaua decurent alternativ
http://209.85.129.132/search?q=cache:Nj2oBUp8vXAJ:de.benning...
Selected response from:

Carmen Copilau
Italy
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1declansare
Anca Pioara
2 +1declanşare
Carmen Copilau
3intensitate
ClaudiaDragomir
2prag de declanşare
Violeta Vasian


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
intensitate


Explanation:
"...Reostatul 5 introdus în circuit permite reglarea intensităţii curentului,
intensitate măsurată de ampermetrul A. Deoarece cunoaşterea exactă a intensităţii curentului nu este necesară, ampermetrul serveşte de fapt drept indicator imediat al închiderii circuitului electric, închidere care se realizează cu întrerupătorul 6."
http://ebooks.unibuc.ro/Fizica/Sabina/lucr9.pdf

"...Manevrarea comutatorului potentiometrului de intensitate se va face lent-pentru introducerea progresiva a curentului-pana la intensitatea necesara si prescrisa."
http://209.85.129.132/search?q=cache:7IQ0fdSPw8UJ:www.topmas...

--------------------------------------------------
Note added at 1 ora (2009-02-13 12:04:15 GMT)
--------------------------------------------------

Cred ca despre intensitatea curentului este vorba.

ClaudiaDragomir
Native speaker of: Romanian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
declanşare


Explanation:
O părere - curent/tensiune de declanşare

masurarea tensiunii de contact (fara declansare), timpul dedeclansare si **curentul de declansare** (testare semnal rampă) a comutatoarelor de protectie (RCD)• verificarea sensului de invartire a campului in reteaua decurent alternativ
http://209.85.129.132/search?q=cache:Nj2oBUp8vXAJ:de.benning...

Carmen Copilau
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andreea Zlotea
23 mins
  -> Merci Andreea ;0)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
declansare


Explanation:
curent de declansare

...intensitatea, puterea, tensiunea etc. sunt caracteristici masurabile ale oricarui curent, fie el de scurtcircuit, de declansare, de pornire s.a.m.d.

Anca Pioara
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Violeta Vasian
2 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
prag de declanşare


Explanation:

"Scatto" ar putea fi "prag de declanşare" aşa cum se intâmplă în cazul întrerupătoarelor automatice (sau comutatoare magneto-termice)
http://ro.wikipedia.org/wiki/Întrerupător_automat
"Un întrerupător automat este un comutator electric automat destinat să protejeze circuitele electrice împotriva scurtcircuitelor, astfel încât circuitul protejat să nu sufere stricăciuni din cauza efectelor termice provocate de un curent mai mare decât cel nominal. Spre deosebire de siguranţele electrice, care după fiecare declanşare trebuiesc înlocuite (deoarece se arde fuzibilul), întrerupătoarele automate trebuiesc doar re-anclanşate (manual sau automat), după înlăturarea defectului.


Anexez şi site-urile de mai jos în care se vorbeşte chiar de "corrente di scatto", dar nu ştiu cum s-ar putea traduce "correnti di scatto variabibili". (Eu aş cere părerea unui specialist în domeniu)

http://www.dosenmotor.de/download.php?file=NDRmNmViZWEyMDUxM...
"....Corrente di scatto = ***Corrente di carica del condensatore*** C = 1500 μF."
CONDENSAT//ÓR ~oáre 2. sistem de două conductoare, izolate printr-un dielectric, la înmagazinarea de electricitate statică. (< fr. condensateur)
http://www.ingfiz.ro/if1/cursuri/electronicaindustriala.pdf
"...Pe masura cresterii
tensiunii ud, durata impulsului de ***curent de încarcare a condensatorului*** se
micsoreaza, iar timpul de descarcare a condensatorului se mareste, din care
motiv, dupa un timp oarecare, tensiunea ud începe sa oscileze în jurul valorii
medii stabilizate Ud."
http://digilander.libero.it/nick47/thds.htm
IL è la "latching current" (corrente di scatto), ovvero la corrente necessaria per innescare la conduzione, mentre IH è la "holding current" (corrente di mantenimento), ovvero la minima corrente sufficiente a mantenere il diodo in conduzione;


--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2009-02-13 16:57:09 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze, dar nu am văzut celelalte propuneri (asemănătoare cu propunerea mea)

Violeta Vasian
Italy
Native speaker of: Romanian