ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Italian to Romanian » Law: Patents, Trademarks, Copyright

CONTABILITA ORDINARIA

Romanian translation: contabilitate generală

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:CONTABILITA ORDINARIA
Romanian translation:contabilitate generală

16:38 Feb 8, 2011
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2011-02-11 17:54:14 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
Italian term or phrase: CONTABILITA ORDINARIA
De pe cursurile unui master
IoanaH
Romania
contabilitate generală
Explanation:
Contabilità generale
È anche definita ***contabilità ordinaria***, in contrapposizione alla contabilità semplificata, utilizzata per aziende con volume di affari ridotto e/o ditte individuali.
http://it.wikipedia.org/wiki/Contabilità

--------------------------------------------------
Note added at 38 minute (2011-02-08 17:16:25 GMT)
--------------------------------------------------

Infine, con riferimento alle disposizioni fiscali in materia di imposte sul reddito, è possibile distinguere la contabilità ordinaria e la contabilità semplificata, laddove con la prima si fa riferimento alla contabilità generale, mentre con la seconda, prevista solo per le imprese che non abbiano superato un certo volume d'affari, si dispone in merito a un sistema di rilevazione in partita semplice svolto mediante annotazioni sui registri obbligatori previsti dalla normativa IVA.
http://www.sapere.it/enciclopedia/contabilità.html

--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2011-02-09 10:54:40 GMT)
--------------------------------------------------

***contabilità generale*** definita anche ***contabilità ordinaria***
Contabilitatea generală înregistrează, în ordine cronologică, utilizând metoda înregistrării în partidă dublă, toate evenimentele şi operaţiunile care afectează situaţia economică şi financiară şi activele şi pasivele instituţiilor şi organismelor menţionate în art. 185.
http://www.contabilii.ro/index.php?option=com_content&view=a...

***contabilità semplificata*** oppure ***in partita semplice***
In Romania, contabilitatea in partida simpla este organizata pe baza O.M.F.P. nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil, in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal. In lucrarea de fata ne vom referi la unele aspecte rezultate din activitatea birourilor notariale.
http://www.fiscalitatea.manager.ro/contabilitatea-in-partida...

Contabilitate care asigura inregistrarea cronologica si sistematica a operatiunilor patrimoniale in mod unilateral, numai in debitul sau creditul unor conturi fara utilizarea unui cont corespondent.
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3596/Contabilitate_in_...

Selected response from:

Anca Maria Marin
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3contabilitate generală
Anca Maria Marin
5Bazele contabilităţii
Cristiana Coblis


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Bazele contabilităţii


Explanation:
Numele cursului cel mai frecvent întâlnit este "Bazele contabilităţii", de asemenea există numeroase lucrări ( suporturi de curs cu acest titlu.
Google oferă nenumărate exemple:

Cursul de Bazele contabilitatii, aflat la a doua editie, revazuta si îmbunatatita, este produsul unei colaborari al carei obiectiv a fost initierea ...

Bazele Contabilitatii uploadat pe sectiunea facultate la categoria Cursuri apartinand domeniilor Contabilitate Management.

Contabilizat.ro - Curs de perfectionare Bazele Contabilitatii. Cursuri gratuite de contabilitate, cursuri de economie generala, cursuri de informatica, ...


Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
contabilitate generală


Explanation:
Contabilità generale
È anche definita ***contabilità ordinaria***, in contrapposizione alla contabilità semplificata, utilizzata per aziende con volume di affari ridotto e/o ditte individuali.
http://it.wikipedia.org/wiki/Contabilità

--------------------------------------------------
Note added at 38 minute (2011-02-08 17:16:25 GMT)
--------------------------------------------------

Infine, con riferimento alle disposizioni fiscali in materia di imposte sul reddito, è possibile distinguere la contabilità ordinaria e la contabilità semplificata, laddove con la prima si fa riferimento alla contabilità generale, mentre con la seconda, prevista solo per le imprese che non abbiano superato un certo volume d'affari, si dispone in merito a un sistema di rilevazione in partita semplice svolto mediante annotazioni sui registri obbligatori previsti dalla normativa IVA.
http://www.sapere.it/enciclopedia/contabilità.html

--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2011-02-09 10:54:40 GMT)
--------------------------------------------------

***contabilità generale*** definita anche ***contabilità ordinaria***
Contabilitatea generală înregistrează, în ordine cronologică, utilizând metoda înregistrării în partidă dublă, toate evenimentele şi operaţiunile care afectează situaţia economică şi financiară şi activele şi pasivele instituţiilor şi organismelor menţionate în art. 185.
http://www.contabilii.ro/index.php?option=com_content&view=a...

***contabilità semplificata*** oppure ***in partita semplice***
In Romania, contabilitatea in partida simpla este organizata pe baza O.M.F.P. nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil, in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal. In lucrarea de fata ne vom referi la unele aspecte rezultate din activitatea birourilor notariale.
http://www.fiscalitatea.manager.ro/contabilitatea-in-partida...

Contabilitate care asigura inregistrarea cronologica si sistematica a operatiunilor patrimoniale in mod unilateral, numai in debitul sau creditul unor conturi fara utilizarea unui cont corespondent.
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3596/Contabilitate_in_...



Anca Maria Marin
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carmen Copilau
4 mins
  -> Mulţumesc frumos! O seara bună!

agree  Adina Lazar
1 hr
  -> Mulţumesc frumos! O seara bună!

agree  Tradeuro Language Services
4 days
  -> Mulţumesc frumos! O zi bună!