KudoZ home » Italian to Romanian » Law (general)

Anagrafe

Romanian translation: oficiu de stare civilă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:ufficio anagrafe
Romanian translation:oficiu de stare civilă
Entered by: Lucica Abil

19:38 Sep 8, 2006
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: Anagrafe
Ufficio Anagrafe del Comune di Residenza
translator2012
Oficiul de stare civilă
Explanation:
al comunei de domiciliu.
Anagrafe mai poate însemna un registru cu date personale ţinut de diverse alte oficii, precum cele de muncă, şomaj.
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Oficiul de stare civilă
Lucica Abil
4 +2Serviciul de Evidenta Populatiei
Anca Maria Marin
4 +1registru de stare civilă
Mihaela Petrican
5Oficiul Starii CivileEcaterina Rusnac


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Oficiul Starii Civile


Explanation:
Anagrafe
1. registro che riporta il numero e lo stato civile (nascite, decessi, matrimoni) degli abitanti residenti in un comune
2. l’ufficio comunale che custodisce tale registro e rilascia i certificati a esso relativ


Ecaterina Rusnac
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc.


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Ufficio Anagrafe
Oficiul de stare civilă


Explanation:
al comunei de domiciliu.
Anagrafe mai poate însemna un registru cu date personale ţinut de diverse alte oficii, precum cele de muncă, şomaj.

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 372
5 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Notes to answerer
Asker: Multumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mary Stefan
3 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Lidia Matei: De acord
3 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Marcela MF
18 hrs
  -> Mulţumesc!

neutral  Ecaterina Rusnac: in limba romana, forma corecta este "oficiul starii civile", nu
1 day21 hrs
  -> starii? ce vrea să fie? În general, ”Oficiul stării civile” se foloseşte ca nume propriu iar ”oficiul de stare civilă” ca denumire generică.

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
registru de stare civilă


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-08 21:29:01 GMT)
--------------------------------------------------

întrebarea era <anagrafe>
contextul era <ufficio anagrafe>
...mea culpa, m-am grăbit cu răspunsul şi n-am citit mai jos de titlu :(
...răspunsul este, evident, oficiul stării civile/de stare civilă...

Mihaela Petrican
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marinela Sandoval
1 hr
  -> mulţumesc, Marinela :)

874 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Serviciul de Evidenta Populatiei


Explanation:
anàgrafe
s.f.
TS burocr.
1 registro che riporta il numero e lo stato civile (nascite, decessi, matrimoni) degli abitanti residenti in un comune
2 l’ufficio comunale che custodisce tale registro e rilascia i certificati a esso relativi: richiedere un certificato di residenza all’a. [quadro 33]

Presso l'Anagrafe si possono richiedere iseguenti certificati, in carta semplice o in bollo, a seconda dell'uso a cuisono destinati.
Cittadinanza italiana, Contestuale - Elettorale, Contestuale matrimonio, Contestuale con diritti politici, Godimento diritti politici, Identità minori, Identità personale, Iscrizione liste elettorali, Residenza storico , Residenza
Residenza all'estero , Residenza e cittadinanza, Residenza, stato di famiglia, cittadinanza, Residenza, cittadinanza e stato civile (cumulativo)
Residenza storico AIRE, Stato di famiglia, Stato di famiglia ad uso assegni
Stato di famiglia storico, Stato di famiglia convivente, Stato di famiglia AIRE
Altri servizi svolti dall'Anagrafe sono:
• Autenticazione: è possibile autenticare firme (utili per atti destinati alla Pubblica Amministrazione), foto, copie di documenti
• Carta d'identità: è il documento di riconoscimeto che viene rilasciato a tutti i cittadini residenti nel Comune che abbiano compiuto i 15 anni di età. Ha validità 5 anni dalla data del rilascio. Anche i cittadini stranieri residenti nel Comune con regolare permesso di soggiorno possono richiedere il documento
• Iscrizione anagrafica: trasferimento di residenza da un altro comune, comunicazione cambiamento di indirizzo all'interno dello stesso comune
• Iscrizione anagrafica di Cittadini stranieri: per richiedere la residenza occorre avere dimora stabile all'interno del comune
http://www.comune.manzano.ud.it/ev/hh_anteprima_argomento_ho...

Art. l. Se infiinteaza serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor si stare civila, ...................
Art. 4. Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor si Stare Civila are urmatoarele atributii principale:
a) intocmesc, tin evidenta si elibereaza certificatele de stare civila;
b) inregistreaza actele si faptele de stare civila, precum si mentiunile si modificarile intervenite
in statutul civil, in domiciliul si resedinta persoanei, in conditiile legii;
c) intocmesc si pastreaza registrele de stare civila, in conditiile legii;
d) intocmesc, completeaza, rectifica, anuleaza sau reconstituie actele de stare civila si orice
mentiuni efectuate pe actele de stare civila, in conditiile legii;
e) actualizeaza, utilizeaza si valorifica Registrul local de evidenta a persoanei, care contine
datele de identificare si adresele cetatenilor care au domiciliul in raza de competenta teritoriala a
serviciului public comunitar respectiv;
f) furnizeaza, in cadrul Sistemului national informatic de evidenta a populatiei, date necesare
pentru actualizarea Registrului permanent de evidenta a populatiei;
g) furnizeaza, in conditiile legii, datele de identificare si de adresa ale persoanei catre autoritatile
si institutiile publice centrale, judetene si locale, agentii economici si catre cetateni;
h) intocmesc listele electorale permanente;
i) constata contraventiile si aplica sanctiuni, in conditiile legii;
j) primesc, in sistem de ghiseu unic, cererile si documentele necesare in vederea eliberarii cartilor de identitate, cartilor de alegator si le inainteaza serviciilor publice comunitare judetene de evidenta a persoanelor;
k) primesc de la serviciile publice comunitare competente cartile de identitate, cartile de alegator, pe care le elibereaza solicitantilor;
1) tin registrele de evidenta pentru fiecare categorie de documente eliberate.

http://www.primaria-constanta.ro/PrimariaConstanta/Machete/M...



--------------------------------------------------
Note added at 874 zile (2009-01-30 11:47:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Actualul S.P.C.L.E.P.

--------------------------------------------------
Note added at 1217 zile (2010-01-08 09:49:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.adevarul.it/legislatie/obtinerea-rezidentei-carti...

În România, cărţile de identitate/certificate de rezidenţă, etc., sunt eliberate de SPCLEP şi nu de Oficiul de Stare Civilă.
Este evident şi din enumerarea atribuţiilor acestor instituţii.

Example sentence(s):
  • L'Ufficio Anagrafe e Stato Civile cura la gestione della popolazione anagrafica e dello stato civile, assicurando i servizi alla cittadinanza e alle strutture comunali attinenti l'area della popolazione.

    Reference: http://www.comune.manzano.ud.it/ev/hh_anteprima_argomento_ho...
    Reference: http://www.primaria-constanta.ro/PrimariaConstanta/Machete/M...
Anca Maria Marin
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 218

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiniana: anagrafic
671 days
  -> Mulţumesc frumos!

agree  alina-c
1818 days
  -> Mulţumesc frumos!