KudoZ home » Italian to Romanian » Medical (general)

puntura dell’accesso vascolare

Romanian translation: punctionare in abord/acces vascular


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:puntura dell’accesso vascolare
Romanian translation:punctionare in abord/acces vascular
Entered by: Carmen Copilau

19:18 Feb 6, 2009
Italian to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Italian term or phrase: puntura dell’accesso vascolare
l'attuale pratica della puntura dell’accesso vascolare nei pazienti in emodialisi.

Ceea ce mă derutează cel mai mult este textul original în engleză: Current Practice of Vascular Access Cannulation in Hemodialysis Patients
Carmen Copilau
Italy
punctionare in abord/acces vascular
Explanation:
http://www.romedic.ro/pop_print.php?id_cat=834&id_pag=5872&t...

http://www.topsanatate.ro/articol/insuficienta-renala-si-dia...
"Hemodializa consta in punerea in contact, in afara organismului, prin intermediul unei membrane semipermeabile - in dializor - a sangelui uremic cu o solutie apoasa de electroliti asemanatoare plasmei. Sangele extras prin punctionarea unei fistule arerio-venoase sau prin introducerea unui cateter special de hemodializa intr-o vena centrala ajunge printr-un sistem tubular la nivelul dializorului apoi se intoarce la pacient. Tubulatura prin care circula sangele poarta numele de circuit extracorporeal.
Selected response from:

Loredana Florescu
Italy
Grading comment
Grazie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4perfuzarea in accesul vascular
mechifire abdula
4perfuzare
mechifire abdula
4punctionare in abord/acces vascularLoredana Florescu
3montarea de catetere pentru a asigura accesul vascularŞtefania Iordan
Summary of reference entries provided
Cristina Bolohan

Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
perfuzare


Explanation:
l'attuale prattica della puntura vascolare nei pazienti in emodilaisi
practica actulala in perfuzarea pacientilor in hemodializa
in engleza sensul este mai exact:
cannulation in hemodialysis patients
deoarece este indicata clar procedura medicala.
am preferat sa redau actiunea=perfuzarea ca urmare actului=PUNTURA


Example sentence(s):
  • eseguire dei prelievi venosi,procedure d'accesso vascolare
mechifire abdula
Romania
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
montarea de catetere pentru a asigura accesul vascular


Explanation:

http://www.romedic.ro/boli/Accesul_vascular_in_hemodializa_0...

Hemodializa in care eliminarea substantelor nefolositoare si a excesului de apa se face la nivelul unui aparat cu o membrana artificiala (“rinichi artificial”). Pentru a se putea realiza efectiv hemodializa este necesara o modalitate de acces vascular.

In prezent exista trei tipuri principale de acces vascular pentru hemodializa:
» Cateterele venoase centrale pentru hemodializa
» Fistulele arteriovenoase
» Porturile venoase subcutanate pentru hemodializa

Catetere venoase centrale pentru hemodializa

Sunt tuburi (catetere) cu diametrul lumenului (prin care trece sangele) destul de mare comparativ cu alte tipuri de catetere.
Ele sunt implantate prin piele (percutan) intr-o vena cu diametru mare – vena centrala.
http://www.romedic.ro/boli/Accesul_vascular_in_hemodializa_0...

Un acces vascular bun contribuie major la starea de bine a pacientului. Exista un consens intre medici privind cel mai bun acces vascular: fistula arterio-venoasa nativa. Comparata cu cateterele si cu grefele arterio-venoase, fistula arterio-venoasa nativa presupune o rata mai mica de complicatii (ca de exemplu infectiile si coagularea sangelui), mai putine spitalizari si o scadere a aparitiei bolilor asociate.

In engleza: cannulation - montarea unui cateter/unei canule: http://www.newmediamedicine.com/venous-cannulation.html






Ştefania Iordan
Romania
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

1 day33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
perfuzarea in accesul vascular


Explanation:
hemodializa renala cronica necesita un acces vascular definiv si stabil in timp,se recurge la fistula ,la grefa sau la caterere venoase.(IRC)

hemodializa renala acuta(emodialsi renale acuta IRA)
Accesso vascolare temporaneo ,si ricorre ai cateteri venosi centrali.(CVC)posizionati:v. giugulare interna/v.femorale,
v.succlevia.
Am preferat termenul general de perfuzare pentru multitudinea
cailor de acces vasculare specifice IRA SI IRI. In textul propus
se face referire la accesul vascular prin cateter,fiind cazul
dializei in insuficenta renala acuta.IRA.
Tehnicile explicate mai sus -fistula ,grefa,cateter-sunt metode,
cai de acces pentru a CONECTA pacientul la aparatul de hemodializa.


Example sentence(s):
  • Accesso vascolare temporaneo nell\'IRA( LA DIALISI ;TECNOLOGIE E METODICHE A CONFRONTO
mechifire abdula
Romania
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

39 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
punctionare in abord/acces vascular


Explanation:
http://www.romedic.ro/pop_print.php?id_cat=834&id_pag=5872&t...

http://www.topsanatate.ro/articol/insuficienta-renala-si-dia...
"Hemodializa consta in punerea in contact, in afara organismului, prin intermediul unei membrane semipermeabile - in dializor - a sangelui uremic cu o solutie apoasa de electroliti asemanatoare plasmei. Sangele extras prin punctionarea unei fistule arerio-venoase sau prin introducerea unui cateter special de hemodializa intr-o vena centrala ajunge printr-un sistem tubular la nivelul dializorului apoi se intoarce la pacient. Tubulatura prin care circula sangele poarta numele de circuit extracorporeal.

Loredana Florescu
Italy
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Grazie!




Reference comments


19 days
Reference

Reference information:
vascular access cannulation-asigurarea/realizarea accesului vascular prin intermediul/cu ajutorul canulelor

Fistula arterio-venoasă subcutanată, introdusă în 1966 de Cimino, Brescia şi Hurwich a devenit pincipala cale de asigurare a accesului vascular pentru hemodializa cronică, permiţând puncţionarea repetată a unei vene subcutane cu flux vascular la presiune înaltă1,2. Dezvoltarea unei canule unice cu flux intermitent bidirecţional a redus necesitatea şuntului vascular în situaţii de urgenţă.
www.rjhrm.ro/dump_articol.php?id_articol=59&id_numar=2

CANULA

Mic tub de metal, material plastic sau cauciuc care permite trecerea aerului sau a unui lichid printr-un orificiu, natural sau practicat chirurgical.
www.sfatulmedicului.ro/Dictionar_medical/canula_5550.html

to cannulate
To insert a cannula into (a bodily cavity, duct, or vessel), as for the drainage of fluid or the administration of medication.
http://www.thefreedictionary.com/cannulation

cannulation
n C/U (med) inserimento di una cannula
http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Inglese/Italiano/parol... -

Cristina Bolohan
Romania
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian