ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Italian to Romanian » Medical (general)

emicolectomia sx laparoscopica

Romanian translation: hemicolectomie stanga laparoscopica

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:emicolectomia sx laparoscopica
Romanian translation:hemicolectomie stanga laparoscopica
Entered by: Madalina T.

12:32 Dec 14, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Medical (general)
Italian term or phrase: emicolectomia sx laparoscopica
è stato sottoposta a intervento chirgico di:...
Madalina T.
Romania
hemicolectomie stanga laparoscopica
Explanation:
http://websurg.umftgm.ro/laparoscopie.html
http://www.revistachirurgia.ro/cuprinsen.php?EntryID=761
https://www.medlife.ro/spitale-medlife/life-memorial-hospita...
Selected response from:

Adriana Grigorescu
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hemicolectomie stanga laparoscopica
Adriana Grigorescu
3hemicolectomie stângă laparoscopicăLara Dean


Discussion entries: 1





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hemicolectomie stanga laparoscopica


Explanation:
http://websurg.umftgm.ro/laparoscopie.html
http://www.revistachirurgia.ro/cuprinsen.php?EntryID=761
https://www.medlife.ro/spitale-medlife/life-memorial-hospita...

Adriana Grigorescu
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: întotdeauna este preferabilă folosirea diacriticelor, dar nu mi se pare un motiv pentru postarea unui răspuns identic :)
7 hrs
  -> Mulțumesc, Mihaela :)

agree  Ioana Lazar Capitaneanu: de acord cu Mihalela!
19 hrs
  -> Mulțumesc, Ioana :)

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hemicolectomie stângă laparoscopică


Explanation:
Chirurgia colorectala
Chirurgia este tratamentul uzual in numeroase afectiuni benigne si maligne ale colonului. Rezectia de colon se foloseste petru tratarea mai multor afectiuni. Ea presupune indepartarea chirurgicala a unei portiuni din colon. Continuitatea tubului digestiv este refacuta printr-o tehnica numita anastomoza intestinala. Rezectia de colon se numeste si colectomie.
Indepartarea colonului si rectului se numeste proctocolectomie.
Din aceasta categorie fac parte si colectomia ascendenta, colectomia descendenta, colectomia transversa, hemicolectomia dreapta, hemicolectomia stanga, rezectia anterioara joasa, sigmoidectomia, colectomia subtotala, rezectia de colon, colectomia partiala si rezectia perineala.
Scopul rezectiei intestinului gros si al celorlalte interventii colorectale este de a trata afectiunea pastrand in acelasi timp functia normala a intestinului. Dintre afectiunile ce se pot trata prin rezectia intestinului gros fac parte.

Optiuni chirurgicale
In prezent marea majoritate a interventiilor colorectale se realizeaza prin incizii abdominale mari ce se extind uneori de la pube la stern. Chirurgia colorectala deschisa poate fi foarte dureroasa, implicand riscul unor complicatii inclusiv de infectie si necesitand o spitalizare prelungita.7
Un studiu recent a aratat ca intre 2003 si 2004, mai putin de 4% din interventiile colorectale din S.U.A. s-au efectuat minim invaziv. S-a observat ca chirurgia laparoscopica a fost asociata cu o rata mai mica a complicatiilor fata de chirurgia deschisa (18% fata de 22%), o durata mai scurta de spitalizare (6 fata de 7,6 zile), scaderea nevoii de asistenta specializata postoperatorie (5% fata de 11%), o mortalitate mai scazuta (0,6% fata de 1,4%)

http://www.scribd.com/doc/60737543/58/HEMICOLECTOMIA-DREAPTĂ...



--------------------------------------------------
Note added at 54 minute (2011-12-14 13:26:40 GMT)
--------------------------------------------------

Sursa pentru referintele postate: http://chirurgierobotica.ro/proceduri-da-vinci/chirurgie-gen...
...acum s-a actualizat şi pagina...

Lara Dean
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 18