KudoZ home » Italian to Romanian » Music

andamento

Romanian translation: tempo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:andamento
Romanian translation:tempo
Entered by: Lidia Matei

10:42 Nov 2, 2007
Italian to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Music / Dictionar muzical
Italian term or phrase: andamento
Este vorba de o lista de cuvinte, fara alte explicatii (ex. ancia semplice/duplice, andamento, archetto, etc.)
Ma gandeam la "linie melodica".
Lidia Matei
Romania
tempo
Explanation:
Andamento înseamnă „tempo”.
Nu prea înţeleg ce caută în enumerarea ce conţine elemente componente ale unui instrument muzical, însă. Ancie, arcuş sunt componente.

Dar uite ce link am găsit, cred că te va ajuta :)


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2007-11-02 10:51:34 GMT)
--------------------------------------------------

http://ro.wikipedia.org/wiki/Instrumente_muzicale#Vioar.C4.8...

http://it.wikipedia.org/wiki/Glossario_musicale_(A-H)
Selected response from:

Monica Tuduce
Luxembourg
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1modulatie ritmica
ClaudiaDragomir
4tempo
Monica Tuduce


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tempo


Explanation:
Andamento înseamnă „tempo”.
Nu prea înţeleg ce caută în enumerarea ce conţine elemente componente ale unui instrument muzical, însă. Ancie, arcuş sunt componente.

Dar uite ce link am găsit, cred că te va ajuta :)


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2007-11-02 10:51:34 GMT)
--------------------------------------------------

http://ro.wikipedia.org/wiki/Instrumente_muzicale#Vioar.C4.8...

http://it.wikipedia.org/wiki/Glossario_musicale_(A-H)



    Reference: http://www.teologie.net/data/biblioteca_db/cursuri/teoria_mu...
Monica Tuduce
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
modulatie ritmica


Explanation:
-andamento=modulazione ritmica(in musica)
-Velocità delle serie metriche, indicata all'inizio del brano, sopra il rigo musicale o il sistema attraverso indicazioni verbali.
http://wikipedia.sapere.alice.it/wikipedia/wiki/Glossario_mu...
-MODULÁŢIE, modulaţii, s.f. 1. (Muz.) Trecere de la o tonalitate la alta după regulile armoniei; variaţie a înălţimii şi intensităţii în emiterea unui sunet sau a unui complex de sunete; serie de sunete care îşi schimbă tonalitatea
http://dexonline.ro/search.php?cuv=modulatie


    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=modulatie
ClaudiaDragomir
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina-Maria Foray
52 mins