KudoZ home » Italian to Swedish » Other

Ministero delle politiche agricole e forestali

Swedish translation: Ministeriet för jord- och skogsbrukspolitik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:Ministero delle politiche agricole e forestali
Swedish translation:Ministeriet för jord- och skogsbrukspolitik
Entered by: Ulla Lundquist

21:14 May 27, 2003
Italian to Swedish translations [PRO]
Italian term or phrase: Ministero delle politiche agricole e forestali
Kan det vara jordbruks och skogsvårds (?) departementet???
maggan
Ministeriet för jordbruks- och skogspolitik
Explanation:
enligt EU

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 13:30:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Förlåt, det blev fel, ska vara:
Ministeriet för jord- och skogsbrukspolitik
Selected response from:

Ulla Lundquist
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Ministeriet för jordbruks- och skogspolitik
Ulla Lundquist
4Ministeriet för jordbruk och skogsbruk
Eva Linderoth


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ministeriet för jordbruk och skogsbruk


Explanation:
ett alternativ till ditt förslag, jordbruks- och skogsbruksdepartementet. Om det är ett utländskt departement brukar jag överväga att använda ordet ministerium. Alternativet är Jordbruks- och skogsbruksministeriet.

Jag föreslår skogsbruk i st f skogsvård, som jag anser är en del av skogsbruket.


    Erfarenhet
Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 130

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Ministeriet för jordbruks- och skogspolitik


Explanation:
enligt EU

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 13:30:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Förlåt, det blev fel, ska vara:
Ministeriet för jord- och skogsbrukspolitik

Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 374

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Linderoth: Vilket land gäller det?
1 hr