KudoZ home » Italian to Swedish » Tech/Engineering

innesco dell'arco con alta frequenza

Swedish translation: högfrekvenständning av ljusbågen


18:11 Mar 19, 2002
Italian to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / svetsning
Italian term or phrase: innesco dell'arco con alta frequenza
det handlar om svetsning
tengstrom
Italy
Swedish translation:högfrekvenständning av ljusbågen
Explanation:
den strömstyrka som behövs för att tända ljusbågen åstadkoms med en högfrekvensapparat
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack för hjälpen! Susanne

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4högfrekvenständning av ljusbågenasptech
3högfrekvent tändsår
Yngve Roennike


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
högfrekvent tändsår


Explanation:
somewhat iffy, since I don't know what this involves, but it is based on the translation into English of arc strike for innesco dell'arca.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 05:28:08 (GMT)
--------------------------------------------------

or more likely, åstadkommande högfrekventa tändsår, eller nånting dylikt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 14:10:33 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

The below translation seems more plausible, I am just wondering why my excellent references list innesco dell\'arco as tändsår with such authority.

Yngve Roennike
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
högfrekvenständning av ljusbågen


Explanation:
den strömstyrka som behövs för att tända ljusbågen åstadkoms med en högfrekvensapparat

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 586
Grading comment
Tack för hjälpen! Susanne