KudoZ home » Italian to Swedish » Tech/Engineering

attestazione di conformita'

Swedish translation: konformitetsdeklaration


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:attestazione di conformita'
Swedish translation:konformitetsdeklaration
Entered by: Eva Linderoth

21:15 May 27, 2003
Italian to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
Italian term or phrase: attestazione di conformita'
Ex. normative italiene ed europei fissano dei disciplinari di produzione molto precisi ai quali riferirsi per l'attestazione di conformita'
maggan
konformitetsdeklaration
Explanation:
Bibliotek för Ericsson Enterprise
... Leverantörens konformitetsdeklaration Leverantörens konformitetsdeklaration garanterar
att Ericssons produkter överensstämmer med gällande EU-direktiv och ...
Selected response from:

Eva Linderoth
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bestyrkande av överensstämmelse
Ulla Lundquist
4 +1konformitetsdeklaration
Eva Linderoth


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
konformitetsdeklaration


Explanation:
Bibliotek för Ericsson Enterprise
... Leverantörens konformitetsdeklaration Leverantörens konformitetsdeklaration garanterar
att Ericssons produkter överensstämmer med gällande EU-direktiv och ...


    Reference: http://www.ericsson.com/se/enterprise/library.shtml
Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 130

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
7 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bestyrkande av överensstämmelse


Explanation:
är vad som används inom EU
se Eurodicautom och TIS

Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 374