KudoZ home » Italian to Swedish » Tech/Engineering

azienda biologica

Swedish translation: biologiska odlare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:azienda biologica
Swedish translation:biologiska odlare
Entered by: Ulla Lundquist

21:16 May 27, 2003
Italian to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
Italian term or phrase: azienda biologica
biologiskt ... ja vad heter det företag låte lite hemgjort...
maggan
biologiska odlare
Explanation:
annat förslag
Selected response from:

Ulla Lundquist
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4biologiska odlare
Ulla Lundquist
4kravodlare/odlare godkänd av KRAV
Eva Linderoth


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kravodlare/odlare godkänd av KRAV


Explanation:
I Sverige finns kravodlare, som producerar grönsaker mm utan gifter eller konstgödsel. Krav är organisationen som kontrollerar att de följer reglerna. Det finns också djuruppfödare godkända av Krav i Krav-systemet. Sammanhanget får väl avgöra vad azienda motsvarar.


    Erfarenhet
Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 130

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biologiska odlare


Explanation:
annat förslag

Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 374