KudoZ home » Latvian to English » Other

Fiziatrs

English translation: phthisiatrist, phthisiologist (variations: phthysiatrist, phthisiatrician)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Latvian term or phrase:ftiziatrs
English translation:phthisiatrist, phthisiologist (variations: phthysiatrist, phthisiatrician)
Entered by: Valters Feists

12:39 Mar 8, 2004
Latvian to English translations [PRO]
Other
Latvian term or phrase: Fiziatrs
Ka jums kolegiem liekas, vai 'fiziatrs' ir saisinajums vardam 'fizioterapeits'? [Teksta iet runa par arsta apmeklejumiem].
Paldies!
Jana Teteris
United Kingdom
ftiziatrs -- phthisiatrist, phthysiatrist
Explanation:
Latvijā mēdz runāt par "ftiziatriem", bet "fiziatrs" ir izrunas vai rakstības kļūda.

Pameklējiet informāciju par "phthysiatry" jeb "phthisiatry".

"Phthisis" - latviski "dilonis", "tuberkuloze".

"Fiziatrs" kā saīsinājums no "fizioterapeita" vai "fizikālās (fiziskās?) terapijas speciālista" Latvijā nav dzirdēts. Tā ir tikai ārīga līdzība ar angļu "physiatrist".

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-08 13:03:18 (GMT)
--------------------------------------------------

http://159.148.52.154/pakalp/primara/kartiba/frame/kartiba_t...

http://www.dzemdibu-nams.lv/raksti/zinatne.htm
Selected response from:

Valters Feists
Latvia
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ftiziatrs -- phthisiatrist, phthysiatrist
Valters Feists
4 +1phthisiologistzigurdsg


Discussion entries: 2





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ftiziatrs -- phthisiatrist, phthysiatrist


Explanation:
Latvijā mēdz runāt par "ftiziatriem", bet "fiziatrs" ir izrunas vai rakstības kļūda.

Pameklējiet informāciju par "phthysiatry" jeb "phthisiatry".

"Phthisis" - latviski "dilonis", "tuberkuloze".

"Fiziatrs" kā saīsinājums no "fizioterapeita" vai "fizikālās (fiziskās?) terapijas speciālista" Latvijā nav dzirdēts. Tā ir tikai ārīga līdzība ar angļu "physiatrist".

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-08 13:03:18 (GMT)
--------------------------------------------------

http://159.148.52.154/pakalp/primara/kartiba/frame/kartiba_t...

http://www.dzemdibu-nams.lv/raksti/zinatne.htm


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/phthisis
    Reference: http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=phy...
Valters Feists
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Paldies!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  balticvip
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
phthisiologist


Explanation:
novecojies termins tuberkulozes speciālistam. Phthisiatrist nevarēju atrast.


    Reference: http://cancerweb.ncl.ac.uk/cgi-bin/omd?phthisiologist
    Reference: http://www.yourdictionary.com/diction5.html#Medicine
zigurdsg
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in LatvianLatvian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Valters Feists: Angļu mēlē šie "phthys-/phthis-" vārdi tiešām ir reti. Tomēr "-iatrist" un "-iatrician" ir piemērotāki kā *ārsta* apzīmējumi, kurpretim "-logist" labāk atbilst *pētniekam*. Grieķu saknes.
40 mins

agree  Kristine Sprula (Lielause): http://216.251.232.159/semdweb/InternetSOMD/ASP/1552403.asp
2 hrs