KudoZ home » Macedonian to Dutch » Other

sposoben za vozac amater

Dutch translation: bevoegd voor het niet beroepshalve besturen van motorvoertuigen


19:27 Jul 6, 2003
Macedonian to Dutch translations [Non-PRO]
Macedonian term or phrase: sposoben za vozac amater
uitdrukking op een rijbewijs
Elisabeth Ghysels
Dutch translation:bevoegd voor het niet beroepshalve besturen van motorvoertuigen
Explanation:

"sposoben" betekent o.a. "bevoegd"
"vozac amater" is iedereen die niet voor zijn beroep motorvoertuigen bestuurt, dus die geen beroeps-chauffeur is, dus dat zijn de meeste mensen.
Selected response from:

J.G. Dekker
Grading comment
Dank u voor de hulp, ook aan Natushka. Groeten, Elisabeth
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bevoegd voor het niet beroepshalve besturen van motorvoertuigen
J.G. Dekker
3amateur-bestuurderNatuschka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
amateur-bestuurder


Explanation:
amateur-bestuurder водитель-любитель

В настоящее время отменены такие понятия как "водитель-профессионал" и "водитель-любитель". Любое лицо, успешно сдавшее квалификационные экзамены, получает водительское удостоверение категории "В", дающее ему право управлять как личным автомобилем, так и работать в качестве водителя по найму, то есть управлять автомобилем, принадлежащим фирме, государственному учреждению и т.п.


    Reference: http://www.soznanie.ru/izd/stt.html
Natuschka
Netherlands
Native speaker of: Native in RussianRussian

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bevoegd voor het niet beroepshalve besturen van motorvoertuigen


Explanation:

"sposoben" betekent o.a. "bevoegd"
"vozac amater" is iedereen die niet voor zijn beroep motorvoertuigen bestuurt, dus die geen beroeps-chauffeur is, dus dat zijn de meeste mensen.

J.G. Dekker
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 36
Grading comment
Dank u voor de hulp, ook aan Natushka. Groeten, Elisabeth