KudoZ home » Malay to English » Medical: Health Care

sebarang rawatan di hospital

English translation: any hospital care


04:33 Nov 30, 2004
Malay to English translations [Non-PRO]
Medical - Medical: Health Care
Malay term or phrase: sebarang rawatan di hospital
Sepanjang kajian ini doktor atau jururawat akan mencatat sebarang ubat(-ubat) selain ubat kajian yang telah anda ambil. Doktor atau jururawat akan mencatat sebarang masalah atau gejala yang mungkin telah anda alami sejak lawatan anda kali terakhir bertemu doktor. Anda akan juga diminta memberitahu kakitangan kajian tentang sebarang rawatan(-rawatan) di hospital yang telah berlaku semasa kajian dan memberikan maklumat tentang rawatan(-rawatan) di hospital tersebut. Jika anda telah dimasukkan ke hospital semasa kajian, anda mungkin diminta menandatangani satu kebenaran yang dikemas kini bagi pelepasan rekod-rekod hospital anda. Doktor anda akan menghubungi hospital(-hospital) itu untuk meminta maklumat mengenai rawatan anda di hospital, yang mungkin termasuk:
selina
English translation:any hospital care
Explanation:
Rawatan not necessary treatment in this day, the general term is 'care' since some hospital provide house care/home visit as well.
Selected response from:

PDelima
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4any treatment at the hospitalazrin
5any hospital carePDelima


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
any treatment at the hospital


Explanation:
any treatment at the hospital

azrin
Native speaker of: Native in MalayMalay

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  yam2u
40 mins
  -> thanks

agree  Ramona Ali: .
1 hr
  -> thanks

agree  nazz
2 hrs
  -> thanks

agree  hanim
5 hrs
  -> thanks

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
any hospital care


Explanation:
Rawatan not necessary treatment in this day, the general term is 'care' since some hospital provide house care/home visit as well.

PDelima
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian, Native in MalayMalay
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ramona Ali: 'care' would be 'jagaan'.
9 hrs