KudoZ home » Norwegian to Danish » Law: Contract(s)

regulert av

Danish translation: er underkastet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Norwegian term or phrase:regulert av
Danish translation:er underkastet
Entered by: Susanne Roelands

11:34 Mar 11, 2004
Norwegian to Danish translations [PRO]
Law: Contract(s)
Norwegian term or phrase: regulert av
Denne avtalen er i tillegg regulert av følgende dokumenter.
Susanne Roelands
Belgium
er underkastet
Explanation:
'Nærværende aftale er i øvrigt underkastet følgende dokumenter' (selv om 'at være underkastet' jo nok hyppigst bruges i forb. med love og bestemmelser - hvilken slags dokumenter er der tale om?).

Eller måske kan man sige noget i retning af 'I øvrigt ligger følgende dokumenter til grunde for aftalen'

Hdh
Susanne
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak, det var lige det jeg skulle bruge.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4reguleret af
Lisbeth Mejer
3er underkastet
Susanne Rosenberg


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reguleret af


Explanation:
der er tale om de´regler/standarder, der gælder, tror jeg...

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
er underkastet


Explanation:
'Nærværende aftale er i øvrigt underkastet følgende dokumenter' (selv om 'at være underkastet' jo nok hyppigst bruges i forb. med love og bestemmelser - hvilken slags dokumenter er der tale om?).

Eller måske kan man sige noget i retning af 'I øvrigt ligger følgende dokumenter til grunde for aftalen'

Hdh
Susanne

Susanne Rosenberg
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak, det var lige det jeg skulle bruge.