KudoZ home » Norwegian to English » Human Resources

(Punkt 3. Instrukser) Dokumentert sikkerhetsopplæring.

English translation: Certified safety training


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Norwegian term or phrase:Dokumentert sikkerhetsopplæring.
English translation:Certified safety training
Entered by: Richard Lawson

15:07 May 24, 2005
Norwegian to English translations [Non-PRO]
Law/Patents - Human Resources / Health, Environment, Safety
Norwegian term or phrase: (Punkt 3. Instrukser) Dokumentert sikkerhetsopplæring.
From Working Environment Act, Section 46 according to my text but I can not find anything that corresponds in the English translation of the Act that is available on the Internet.
Diane Oatley
Certified safety training
Explanation:
I see that a section with this title is to be found in Forskrift om bruk av arbeidsutstyr. I do not know of an existing translation of these regulations. The section concerns safety training, not security training.

§ 47. Krav om dokumentert sikkerhetsopplæring
Den som skal bruke arbeidsutstyr som nevnt i § 48 og § 49, skal ha praktisk og teoretisk opplæring som gir kunnskaper om oppbygging, betjening, bruksegenskaper og bruksområde, samt vedlikehold og kontroll. Opplæringen skal gi kunnskaper om de krav som stilles til sikker bruk og betjening i forskrifter og i bruksanvisning.
Det skal utstedes dokumentasjon på at praktisk og teoretisk opplæring er gitt i henhold til denne forskriften.
Dokumentasjon av praktisk og teoretisk opplæring skal være tilgjengelig for verneombudet og vises myndighetene på forlangende.
Arbeidsgiver kan bare sette arbeidstaker til å utføre arbeid med aktuelle arbeidsutstyr innenfor det området det er gitt opplæring i.
Demonstrasjon og prøving i forbindelse med reparasjon er unntatt fra kravet om dokumentert opplæring.
EØS-borger skal søke Arbeidstilsynet om tillatelse til å bruke arbeidsutstyr som nevnt i § 49. Tillatelse gis dersom søkeren fremlegger:
- enten det kompetansebevis som kreves for bruk av det aktuelle arbeidsutstyret i et EØS-land, eller
- dokumenterte kvalifikasjoner tilegnet i et EØS-land,
og som gir den samme sikkerhet som følger av denne forskrift.
Vedtaket skal treffes senest fire måneder etter at alle dokumentene angående søknaden er mottatt.
Selected response from:

Richard Lawson
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Certified safety trainingRichard Lawson
4(Point 3. Instructions) Documented Security Training RegulationsSuzanne Blangsted


Discussion entries: 1





  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(Punkt 3. Instrukser) Dokumentert sikkerhetsopplæring.
(Point 3. Instructions) Documented Security Training Regulations


Explanation:
www.ey.com/global/download.nsf/ India/GISS2004Report/$file/GISS2004Report.pdf

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(Punkt 3. Instrukser) Dokumentert sikkerhetsopplæring.
Certified safety training


Explanation:
I see that a section with this title is to be found in Forskrift om bruk av arbeidsutstyr. I do not know of an existing translation of these regulations. The section concerns safety training, not security training.

§ 47. Krav om dokumentert sikkerhetsopplæring
Den som skal bruke arbeidsutstyr som nevnt i § 48 og § 49, skal ha praktisk og teoretisk opplæring som gir kunnskaper om oppbygging, betjening, bruksegenskaper og bruksområde, samt vedlikehold og kontroll. Opplæringen skal gi kunnskaper om de krav som stilles til sikker bruk og betjening i forskrifter og i bruksanvisning.
Det skal utstedes dokumentasjon på at praktisk og teoretisk opplæring er gitt i henhold til denne forskriften.
Dokumentasjon av praktisk og teoretisk opplæring skal være tilgjengelig for verneombudet og vises myndighetene på forlangende.
Arbeidsgiver kan bare sette arbeidstaker til å utføre arbeid med aktuelle arbeidsutstyr innenfor det området det er gitt opplæring i.
Demonstrasjon og prøving i forbindelse med reparasjon er unntatt fra kravet om dokumentert opplæring.
EØS-borger skal søke Arbeidstilsynet om tillatelse til å bruke arbeidsutstyr som nevnt i § 49. Tillatelse gis dersom søkeren fremlegger:
- enten det kompetansebevis som kreves for bruk av det aktuelle arbeidsutstyret i et EØS-land, eller
- dokumenterte kvalifikasjoner tilegnet i et EØS-land,
og som gir den samme sikkerhet som følger av denne forskrift.
Vedtaket skal treffes senest fire måneder etter at alle dokumentene angående søknaden er mottatt.


Richard Lawson
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Richard Lawson