KudoZ home » Norwegian to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

karosserireparasjoner, inkl plast og lakkering

Swedish translation: reparationer på chassin, inklusive plastdelar och lackering


06:58 Mar 30, 2004
Norwegian to Swedish translations [Non-PRO]
Automotive / Cars & Trucks / garage
Norwegian term or phrase: karosserireparasjoner, inkl plast og lakkering
"Det er i hovedsak karosserireparasjoner, inkl plast og lakkering verkstedet utfører."
Blir inte riktigt klok på vad man säger: chassireparationer? reparationer av plåtskador inklusive plast och lackering?
tauvon
Sweden
Swedish translation:reparationer på chassin, inklusive plastdelar och lackering
Explanation:
Verkstaden utför i huvudsak reparationer på chassin (eller karosser), inklusive plastdelar och lackering...
Selected response from:

Kristina Thorne
France
Grading comment
Skulle vilja ge er båda poäng - jag fick leverera brådskande och hann inte få svar. Jag valde karossreparationer inklusive plastarbeten och lackering. Så det var lite en blandning. Fast spacklingen fick jag inte med förstås. Tack båda i alla fall!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4karosserireparationer, inkl spackling och lakeringHans-Bertil Karlsson
4reparationer på chassin, inklusive plastdelar och lackeringKristina Thorne


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reparationer på chassin, inklusive plastdelar och lackering


Explanation:
Verkstaden utför i huvudsak reparationer på chassin (eller karosser), inklusive plastdelar och lackering...


Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
Grading comment
Skulle vilja ge er båda poäng - jag fick leverera brådskande och hann inte få svar. Jag valde karossreparationer inklusive plastarbeten och lackering. Så det var lite en blandning. Fast spacklingen fick jag inte med förstås. Tack båda i alla fall!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
karosserireparationer, inkl spackling och lakering


Explanation:
karoswseri är det vanligaste - chassie är ju mera bilens grundstomme

är ganska säker på att plast är spackling

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish