KudoZ home » Norwegian to Swedish » Other

Høy BCS

Swedish translation: Hög BCS (Body Condition Scoring)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Norwegian term or phrase:Høy BCS
Swedish translation:Hög BCS (Body Condition Scoring)
Entered by: Sven Petersson

08:37 Aug 11, 2002
Norwegian to Swedish translations [PRO]
Norwegian term or phrase: Høy BCS
Egenskap hos ko.
Sven Petersson
Sweden
Samma som ovan
Explanation:
Ledsen, BCS ska naturligtvis utläsas Body Condition Scoring och inget annat. Det mäter tydligen mängden underhudsfett eller fettreserverna hos en ko.
Selected response from:

Roger Sjölander
Sweden
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Samma som ovan
Roger Sjölander
5Hög fetthalt
Roger Sjölander


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hög fetthalt


Explanation:
BCS står för Beef Cattle Body, och om BCS > 3,5 (procent, antar jag) anses fetthalten vara hög.


    Reference: http://www.uga.edu/~lam/kids/cattle/why.html
Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 21

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Samma som ovan


Explanation:
Ledsen, BCS ska naturligtvis utläsas Body Condition Scoring och inget annat. Det mäter tydligen mängden underhudsfett eller fettreserverna hos en ko.

Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 21