KudoZ home » Norwegian to Swedish » Other

Fremdrift

Swedish translation: normer för verkställandet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Norwegian term or phrase:fremdrift
Swedish translation:normer för verkställandet
Entered by: xxxMarianne

11:11 Nov 5, 2003
Norwegian to Swedish translations [PRO]
/ Avtal
Norwegian term or phrase: Fremdrift
Fremdrift
Etter avtal skall Parterna mötes regelmessig för å avtale och planlegge videre genomförande och utveckling av Lojalitetsprogram och andra xxx-tjänster, herunder hva som er nödvendig för å forbedre allerede eksisterende Lojalitetsprogram och andra xxx-tjänster.
xxxMarianne
Belgium
Förhållningsregler/plan
Explanation:
Synonymerna till ordet "fremdrift" är, bl.a., plan, forholsdregel, handling
alltså, man sätter upp regler för hur det överenskomna skall genomföras.
Genomförandeplan (plan för genomförandet), förhållningsnormer, projektnormer etc.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-11-05 11:39:30 GMT)
--------------------------------------------------

Verkställande - heter det svenska!

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2003-11-05 11:41:38 GMT)
--------------------------------------------------

\"På\" svenska
Alltså, \"Normer för verkställandet\" / borde passa.
Selected response from:

Rottie
Grading comment
Mycket uttömmande svar, om än i bitar :). Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Förhållningsregler/plan
Rottie
4fortsattChrister 5
3fortsättningHans-Bertil Karlsson


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fortsättning


Explanation:
om jag inte missminner mig...

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 88

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fortsatt


Explanation:
det er pågående virksomhet

Christer 5
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Förhållningsregler/plan


Explanation:
Synonymerna till ordet "fremdrift" är, bl.a., plan, forholsdregel, handling
alltså, man sätter upp regler för hur det överenskomna skall genomföras.
Genomförandeplan (plan för genomförandet), förhållningsnormer, projektnormer etc.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-11-05 11:39:30 GMT)
--------------------------------------------------

Verkställande - heter det svenska!

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2003-11-05 11:41:38 GMT)
--------------------------------------------------

\"På\" svenska
Alltså, \"Normer för verkställandet\" / borde passa.

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 197
Grading comment
Mycket uttömmande svar, om än i bitar :). Tack!