KudoZ home » Norwegian to Swedish » Tourism & Travel

Husøkonom

Swedish translation: husmor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Norwegian term or phrase:Husøkonom
Swedish translation:husmor
Entered by: Mats Wikberg

14:57 Feb 15, 2006
Norwegian to Swedish translations [PRO]
Tourism & Travel
Norwegian term or phrase: Husøkonom
Ledig stilling som Husøkonom
Mats Wikberg
United Kingdom
husmor
Explanation:
Husøkonom er en yrkestittel ved hoteller og institusjoner. Husøkonomen har ansvaret for å administrere og inspisere renhold og lintøy. Husøkonom tilsvarer den gamle tittelen oldfrue.
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Husfru
Rottie
5husmorasptech


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
husmor


Explanation:
Husøkonom er en yrkestittel ved hoteller og institusjoner. Husøkonomen har ansvaret for å administrere og inspisere renhold og lintøy. Husøkonom tilsvarer den gamle tittelen oldfrue.

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Husøkonom
Husfru


Explanation:
Yrkesbeskrivning
En husfru arbetar på hotell, konferensanläggningar och större restauranger. ...
Som husfru är du dock alltid arbetsledare. Att planera och organisera är en ...
afi3.ams.se/yrken/YrkesBeskrivning.aspx?iYrkeId=161 - 26k - Cachad - Liknande sidor



Rottie
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish